عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

واحدة واحدة فرمت أربعة.. تعليق تامر أمين على انفصال أحمد سعد عن علياء بسيوني

تامر أمين _ أرشيفية
تامر أمين _ أرشيفية

علق الإعلامي تامر أمين على  انفصال أحمد سعد، عن زوجته مصممة الأزياء علياء بسيوني بعد مرور عامين على زواجهما.

تحيا مصر يرصد تعليق تامر أمين على انفصال أحمد سعد وعلياء بسيوني. 

تعليق تامر أمين على انفصال أحمد سعد وعلياء بسيوني

وقال تامر أمين خلال تقديمه برنامج آخر النهار عبر قناة النهار: زيجات وطلاقات وخناقات أحمد سعد الزوجية أكثر من أغنياته، ما بين أغنية وأغنية في جوازة أو طلاقة أو خناقة في النص، وهو طالع في برنامج يشتم طليقته، وطليقته ترجع ترد عليه وتشتمه.

وتابع: أحمد سعد عارف إني بحبه جدا، وكنت من أكثر المذيعين اللي شجعوه في بدايته، وربنا كرمه من وسع، لكن عايزه يهدا شوية في موضوع الجوازات يا أبو حميد. 

رسالة تامر أمين للفنان أحمد سعد

وأضاف: واحدة واحدة يا ابني إنت لسه صغير وبسم الله ما شاء الله فرمت أربعة، إيه هتكمل الدستة؟!


واستكمل: أنا وكثير من الناس توقعوا إن الزوجة الرابعة بالذات هتحافظ عليها أوي يا أحمد، لأنها كانت وش الخير عليك أوي، ومن ساعة ما إتجوزتها وكل ما تكح في أغنية تنجح.

تصريحات تامر أمين 

وكان تحدث تامر أمين خلال برنامجه آخر النهار عن أغنية أحمد سعد وروبي قائلًا: عيبي أني مش بستسلم للحاجات وبدور وأفتش لحد ما آلاقي ما أعتقد أنه مظبوط، وأغنية يا ليالي لـ أحمد سعد وروبي روحها حلوة وجميلة، ولكن من وقت ما سمعتها بقول سمعتها فين، لأن الإيقاع ده مش غريب لحد ما دورنا ولقينا أنها تشبه أغنية سميرة سعيد.

وتابع: ده سؤال وأنا لا أدعي الفهم ولا التخصص أنا مستمع ومتلقي وودني سمعت يا ليالي 1988، وهل ده اسمه اقباس ولا تشابه ولا تقليد بالملي كوبي بيست ولا اسمه صدفة ولا توارد الحان او إيقاع او توزيع.

وأضاف: ربنا فاتحها عليه الله أكبر اللهم لا حسد هو كفاءة ويكح الأغنية تنجح بسم الله ما شاء الله، زي السيكنة في الحلاوة.

من جانبه، وجه تامر أمين رسالة للملحن عمرو مصطفى قائلًا: نشيل من المضبطة يا أستاذ عمرو كلمة إعلام مغيب، إحنا بنتكلم عنك وبنقول موهوب، ليه تخبطنا رفسة ملهاش لازمة.

وتابع: أكيد مش قصدك إحنا لكن مفيش حد يعمم ويقول إعلام مغيب، لإنها كلمة تعود على الإعلام المصري، والإعلام المصري مش مغيب، الإعلام المصري مستنير وأنقذ البلد في لحظات الضياع.

وأضاف: هو بالكم وبالكيلو يا عمورة؟ لأ طبعا.. ومين قال إن المعيار هو الأغاني الوطنية وأكثر واحد غنى النشيد الوطني.

تابع موقع تحيا مصر علي