عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

لطيفة تطرح أغنية جديدة بعنوان ناس كتير.. تعرف على كلماتها

لطيفة
لطيفة

طرحت المطربة التونسية لطيفة اليوم الأربعاء أغنية جديدة لها بعنوان ناس كتير، عبر قناتها الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 15 ألف مشاهدة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل طرح أغنية ناس كتير لـ لطيفة

تفاصيل أغنية ناس كتير

وجاءت أغنية ناس كتير من كلمات كريم حكيم، ألحان شريف إسماعيل، وتوزيع بيرم ميرغني، وتقول كلماتها:

خلى بالك
م االى يبعد وقت ضيقة
واللى مايقولش الحقيقة
واللى باع غيرك
وبعد يومين حكالك
خلى بالك
م اللى يتمسكن في وشك
دا اللى متعود يغشك
واللى بالحنية جالك وأشتكالك
ناس كتير
أفعالها بتبين طباعها
ناس كتير
ضلك عشان الحظ عالى
ناس في يوم
ماتعوزها متصابه في سمعها
ناس في يوم
ماتعوزك أنت بتبقى غالى

وأنت ماشى
والطريق سالك يهلوا
ضاق هتلقى كتير يقلوا
بكرة تنسى وعادى بتلف السواقى
وأنت ماشى
خلى عينك وسط راسك
نقى في الأيام دى ناسك
شوف في وقت الجد
مين هو اللى باقى
ناس في يوم
ماتعوزها متصابه في سمعها
ناس في يوم
ماتعوزك أنت بتبقى غالي

أزمة لطيفة في فيلم سكوت هنصور

وسبق وأن كشفت الفنانة التونسية لطيفة عن تفاصيل أزمتها في فيلم سكوت هنصور للمخرج يوسف شاهين وذلك خلال حلولها ضيفة على برنامج معكم منى الشاذلي.

وقالت الفنانة لطيفة: "تجربة فيلم سكوت هنصور، كانت حلوة ومن أحسن التجارب اللي خضتها، وفيه عباقرة تعاملت معاهم كانوا شبه بعض مثل يوسف شاهين وفاتن حمامة وزياد الرحباني، وفي تعاملهم من أبسط الناس".

وأضافت لطيفة: "فيلم سكوت هنصور القصة بتدور حول مطربة مشهورة وبيتنصب وبيتضحك عليها، وما كانش سني يعطي إن روبي تبقى بنتي، بس ما كانش فيه عقبة، وكان اللي هيقول لي عليه يوسف شاهين هعمله، يوسف شاهين قال لي فيه مشاهد ما تحطيش مكياج ويدخل للماكييرة الفرنساوية يقولها ما تخلهاش تطلع حلوة وأنا كل حاجة كان بيقولها كنت بنفذها".

محمد يحيى وتعانه مع لطيفة

وعلى صعيد أخر، طرحت المطربة لطيفة بالتعان مع الملحن محمد يحيى أغنية جديدة بعنوان مونامور وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، وحققت الأغنية نجاح كبير بعد طرحها.

وأعرب الملحن محمد يحيى عن سعادته بالتعاون مع النجمة لطيفة في أغنية مونامور الذي طرحتها مؤخرا وحققت نجاح كبير واشادات من مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، وأضاف يحيى بأن فكرة الأغنية قائمة على الجمع بين العربى والفرنسى وتعتبر اغنية هاوس، منذ ما سمعتها لطيفة وافقت عليها على الفور، وهى من كلمات احمد مرزوق وتوزيع جلال حمداوى.

وأشاد يحيى بالمطربة لطيفة مشيرا إلى أنها تتمتع بصوت قوي ومميز، وأنها ليست التعاون الأول الذى يجمع بينهم، فقد حققوا نجاحات قبل ذلك في عدة اغانى، والفترة المقبلة تشهد عدد من المفاجئات بيهم.

تابع موقع تحيا مصر علي