عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بشرى عن هجوم طارق الشناوي على أولاد حريم كريم: أهمل جهود 12 ممثل والشباب الواعد

بشرى ومصطفى قمر
بشرى ومصطفى قمر

خرجت الفنانة بشرى لترد على هجوم الناقد الفني طارق الشناوي على فيلم أولاد حريم كريم وذلك بعد انفعال الفنان مصطفى قمر عليه  مشيرا إلى أنه لم يرى الفيلم حتى يحكم عليه.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات بشرى بعد هجوم طارق الشناوي على أولاد حريم كريم

بشرى عن طارق الشناوي: رأيها لا يمثل نسبة تذكر

وكتبت بشرى على موقع انستجرام:  أنا آسفة يا مصطفى لكن أنا شايفة إن كل واحد حر في رأيه والرأي لا يمثل إلا صاحب الرأي لكن الجمهور شأن آخر والغالبية قد قالت كلمتها ورأي واحد سلبي وغير موضوي أمام آلاف الإشادات في قاموس النسبة والتناسب يساوي 1 في الألف أو المليون ودي نسبة لا تُذكر.

بشرى لـ مصطفى قمر: احنا هنسيب كل جديد لـ طارق الشناوي وخلينا مرحرحين في القديم

وتابع: ثم لو الأستاذ طارق شايف إن حضرتك قديم واحنا كلنا 12 بطل وبطلة من الجيلين كلنا قدام هو حر، مع إنك يا أخي من أكتر النجوم معاصرة وتجديد ومن أول من أحدث تطوير في الأغنية المصورة وأغانيك بتتعلب في كل مكان ومحفوظة من كل الأجيال والغالب مستمر فـ اسمحلي أقولك يا مصطفى احنا نسيب كل جديد وحديث للأستاذ طارق واحنا قاعدين مبسوطين ومرحرحين ومظأطاطين في القديم.. ده حتى المثل بيقول القديمة تحلى ولو كانت وحلة.

بشرى لـ طارق الشناوي: بتحطم الشباب الواعد

واختتم: إلا صحيح ما هو التعريف الرسمي للقديم وللحديث في المعجم الوجيز؟! أنا شخصيًا من مواليد التمانينات، وأحب القديم قوي.. ده حتى البقال معندوش جبنة جديدة بس عنده جبنة قديمة.. كان بالأحرى بالناقد الكبير كتابة نقد موضوعي وعدم إهمال جهود 12 ممثل في الفيلم ومنهم مجموعة من الشباب الواعد فقط لأن في أمر مشخصن كما يبدو مع شخص نجم الفيلم.. طب مش عاجبك القديم يا أستاذ طارق فيه 6 وجوع جديدة في الفيلم كلهم مش عاجبين حضرتك؟ ده قرار واعي بتحطيم الشباب بقى.. إذن لا تحدثني عن الحداثة وتتهمنا بالقدم.

ويذكر، أن فيلم أولاد حريم كريم من بطولة مصطفى قمر، داليا البحيري،  بسمة، علا غانم، خالد سرحان، عمرو عبد الجليل و بشري ، بالإضافة إلي مجموعة من النجوم الشباب منهم تيام مصطفى قمر، رنا رئيس، وهنا داود، يوسف عمر، كريم كريم.

تابع موقع تحيا مصر علي