عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد انتهاء الأزمة.. طليقة حسن شاكوش: خراب البيوت وحش وأبغض الحلال عند الله الطلاق

ريم طارق وحسن شاكوش
ريم طارق وحسن شاكوش

خرجت ريم طارق، طليقة مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش لتكشف عن انتهاء الأزمة بينها وبين طليقها، موجهة نصيحة لمتابعيها من خلال حسابها بموقع انستجرام.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات ريم طارق عن انتهاء أزمتها مع حسن شاكوش

طليقة حسن شاكوش: ربنا ما يكتب على أي حد تفريق القلوب

وكتبت طليقة حسن شاكوش عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: اللهم لك الحمد الموضوع خلص على خير ودا اللي كنت بتمناه من البداية، خراب البيوت وحش ومش ترند دا إن أبغض الحلال عند الله الطلاق اجتنبوا كثيرًا من الظن إن بعض الظن إثم، ربنا ما يكتب على أي حد التشتيت أو تفريق القلوب، ربنا يكتبلنا الخير ويعوضنا في اللي جاي ويبعد عنكم جميعًا خراب وهدم البيوت.

وقال ريم طارق في الفيديوهات الذي نشره حسن شاكوش على حسابه بموقع فيسبوك: الحمدلله  اخدت كل حقوقي الشرعية من حسن، والحمدلله اني طلعت شخص كويس، وهو كمان شخص كويس، وراجل محترم، وكل اللي حصل ده كان سوء تفاهم وتدخل أكتر من طرف،  وأي حد سيرته جت في الموضوع سواء من أهله او من اهلي او مامته ف حقهم على راسي وكل شئ قسمة ونصيب.

حسن شاكوش لـ ريم طارق: جرحتيني قدام الناس بس عفا الله عما سلف

ورد عليها حسن شاكوش، فقال: أنا اولا بشكرك يا ريم علي كلمه الحق اللي قولتيها في حقي  دلوقتي  وذكرتي انك مشوفتيش مني غير الخير.  وقابل اعتذارك علي ماصدر منك وانا مكنش ليا اي رد فعل قدام الناس ومش من  تربيتي اني اشهر ببنات الناس حتى لو رد علي كلام يجرحني  او  اساءه ليا مع ان ده كان مقصر عليا نفسيا  وعلي اهلي وكل الي حوليا.، قابل اعتذارك وعفا الله عما سلف والمسامح كريم واتمنالك كل خير في حياتك واشوفك دايما بخير.

أزمة ريم طارق وحسن شاكوش

يذكر، أنه بدأت أزمة حسن شاكوش وزوجته ريم طارق بـ تحرير الأخيرة محضرًا ضد مطرب المهرجانات، وذلك داخل قسم شرطة أول أكتوبر، حيث اتهمته بسرقة مشغولاتها الذهبية وطردها من المنزل، وكان بلاغ ورد لضباط مباحث قسم شرطة أول أكتوبر من ربة منزل تتهم زوجها حسن شاكوش المطرب، بالاستيلاء على أموالها وسرقة ذهبها وإيصال أمانة مؤخر الصداق، وعفش الزوجية بعد نشوب خلافات بينهما، وطردها من المنزل وتهديدها بالطلاق.

تابع موقع تحيا مصر علي