عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مريهان حسين تكشف سبب عدم زواجها حتى الآن: مبحبش النكد

مريهان حسين
مريهان حسين

كشفت الفنانة مريهان حسين عن السبب وراء عدم زواجها حتى الآن، وذلك من خلال ردها على سؤال أحد المتابعين عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل السبب وراء عدم زواج مريهان حسين حتى الآن

وكتبت مريهان حسين: متجوزتش لحد النهاردة عشان أنا بحب الروقان ومش بحب النكد والزعل، وبحترم مساحتي الشخصية، وشخصيتي اللي بنيتها وهذبتها.. ولسه ملقتش الراجل اللي ميخذلنيش في دول.

اعتزال ميرهان حسين

وسبق وأن أعلنت الفنانة ميرهان حسين اعتزالها التمثيل، موضحة أنها تشعر بعدم التقدير لموهبتها الفنية وقدراتها في الغناء والتمثيل، إنها تتعرض للظلم.

وكتبت ميرهان حسين في ستوري عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: اجازة مفتوحة من الـ سوشيال ميديا والمكالمات والالتزامات والمجاملات والتواجد من أجل الاخرين مش هكون موجودة ولا عايزة حاجة من حد ولا حد يعوز مني حاجة واللي زمان أنا عيشته لغيري أنا دلوقتي هعيشه لنفسي.

واستكملت لا عايزة تقدير لا في شغل ولا في حياة ولا صحاب ولا حبايب ولا معارف ولا حاجة تستاهل ولا حد يستاهل اللي بيحبوني شكراً وكتر خيركم واللي مابيحبونيش شيلوني من حساباتكم لحد ماقدر أواجه الحياة الظالمة دي تاني سلام.

مروة صبري تنتقد مريهان حسين 

وعلى صعيد أخر، انتقدت الإعلامية مروة صبري، مقدمة برنامج قعدة ستات المذاع عبر قناة ألفا، الفنانة مريهان حسين بعد تراجعها عن قرار الاعتزال.

قالت مروة صبري خلال برنامج قعدة ستات: أنا آسفة إني صدقت وببساطة شديدة اتضحك علي، أنا معرفهاش شخصيا لكن بحبها كفنانة، وصعب علي يكون حد تحت ضغط نفسي لأي سبب من الأسباب".

وتابعت: "الواحد لما يبقى متضايق وواقع تحت ضغط نفسي وكتب بوست واعتزل وهاجم كل الناس، هل الموضوع ممكن يستغرق أقل من شهر شهرين تلاتة علشان يقدر يتعافى؟ إحنا بسم الله ما شاء الله لا سحر ولا شعوذة ميرهان حسين خرجت من أزمتها النفسية بعد من أسبوع لـ 10 أيام، وطلعت في برنامج على الهوا تتكلم عادي، وتقول أنا معتزلتش الفن أنا اعتزلت السوشيال ميديا".

تابع موقع تحيا مصر علي