عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مريهان حسين: ماستحملش الراجل اللي مابيغيرش.. وبتاع الستات

مريهان حسين
مريهان حسين

كشفت الفنانة مريهان حسين عن الصفات التي لا يمكن أن تقبلها في شريك حياتها، وذلك من خلال ردها على سؤال أحد المتابعين عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات مريهان حسين عبر إنستجرام

وكتبت مريهان حسين: ماستحملش الراجل اللي مش قد كلمته ووعوده ولا الراجل إللي مش بيشوف أنه غلطان، ولا القاسي غليظ القلب، ولا الكداب ولا الخاين، ولا اللي مابيغيرش، ولا بتاع الستات، ولا سليط اللسان، ولا البخيل، وممكن استحمل كل دول لو دمه خفيف وبيضحكني.

مريهان حسين تتراجع عن الاعتزال

وسبق وأن تراجعت الفنانة مريهان حسين عن اعتزالها التي أثارت به الجدل في الأيام الماضية ما جعلها عرضه للهجوم والانتقادات من قبل عدد كبيرمن النقاد والفنانين.

وقالت ميرهان حسين في فيديو عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وقالت: اختفيت عشان أرجعلكم أحسن من الأول، وكنت محتاجة فترة عشان أقدر أرجع زي الأول تاني، وبعتذرلكم عن الاختفاء ده وحابة أقول شكرا لكل صحابي وأهلي وزميلي والناس اللي بتحبني.

وتابعت حديثها: أنا بعدت عشان ممكنتش في أحسن حلاتي وإن شاءالله الأيام الجاية، أما بالنسبة لإعتزالي فمكنتش اقصد إني اعتزل الفن كان قصدي اعتزل السوشيال ميديا والناس لفترة لأني كان عندي فترة احباط لكن بوفقتكم جمبي وحبكم ليا قدرت أعدي الفترة دي.

دعم مريهان حسين لـ مستشفى 57357

وعلى صعيد أخر، خرجت الفنانة ميرهان حسين لـ تدعم مستشفى 57357، وذلك بعد تهديدها بالغلق بسبب قلة التبرعات القائمة عليها، داعية الجمهور والقادرين بالتبرع لها.

وقالت ميرهان حسين عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: أنا عامل الفيديو ده عن مستشفى 57357 اللي أنا شخصيا كان ليا شرف إني زرت المكان العظيم ده 4 أو 5 مرات، وكانت من أسعد أيام حياتي لأني كنت بشوف أمل حقيقي وقوة حقيقية، وأطفال بيتلقوا علاجهم على أعلى مستوى وفي مكان إحنا فخورين إنه موجود في مصر.

وتابعت: حاجة محزنة جدا إن الصرح العظيم ده يكون مهدد بالإغلاق أو إنها متستقبلش العدد الكافي من الأطفال المرضى ودي حاجة صعبة جدل، ودا بسبب المصاريف الزيادة وقلة الدخل والتبرعات، فياريت كلنا نقف جنبها في إن إحنا نتبرع.

تابع موقع تحيا مصر علي