عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

من أشرف وأنضف الناس.. نجوم الفن يحييون ذكرى رحيل هشام سليم الأولى

هشام سليم وصلاح عبد
هشام سليم وصلاح عبد الله _ أرشيفية

تحل اليوم الجمعة الموافق 22 سبتمبر الذكرى الأولى لوفاة الفنان هشام سليم حيث رحل عن عالمنا في مثل هذا اليوم عن عمر ناهز 64 عام، وبهذه المناسبة حرص عدد من النجوم على إحياء ذكراه.

تحيا مصر يرصد إحياء النجوم لذكرى رحيل هشام سليم. 

إحياء النجوم لذكرى رحيل هشام سليم

ونشرت يسرا عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام مقطع فيديو، جمع عدد من النجوم الذين يتحدثون عن هشام سليم.

فقال صلاح عبد الله: المهلبية، فيلم يا مهلبية يا جمعتنا سنة 91 ومن ساعتها يا إتش، أقسم إنك كنت واحد من أشرف وأنضف وألطف وأظرف وأوضح الناس اللي قابلتهم مش في شغلاتنا لا في الحياة كلها. 

محمد جمعة يشيد بالراحل هشام سليم 

وتابع محمد جمعة: كنت ديمًا لما بتكلم عن هشام يقولولي عاشرته.. أقول لا يقولي تبقى متعرفوش هشام كان من أجدع الناس وأطيب الناس، واحشني يا إتش ومفتقدك أوي، أنت في مكان أحسن ويارب يلحقنا بيك على خير.

وأردفت فيدرا: أكتر إنسان كان بيعرف ينكشني جدًا، الصاحب اللي الواحد يتمناه يكون في حياته من أجدع الناس وأنضفهم، الله يرحمك ونتقابل على خير إن شاء الله.

منة شلبي تعرب عن اشتياقها للراحل هشام سليم 

واستطردت منة شلبي: هشام سليم فتى أحلام الملايين وأحلامي.. وحشتني وحشتني أوي.. كل حاجة لسه بتفكرنا بيك.. لذاذتك.. قمرك.. حلاوتك.. صدقك وصراحتك.. ربنا يسعدك في الجنة ويخليلنا كل اللي حوالينا من ريحتك بحبك يا هيشو وديمًا في القلب والبال

واستكملت هند صبري: يا إتش وحشتنا جدًا جدًا أنت سيبت مكان فاضي.. مفيش زيك ولا هيجي في أخلاقك إنسان في روحك.

وأضاف طارق لطفي: وحشتني ضحكتك ونُبلك وجدعنتك.. وحشتني أوي يا أخي جدًا بجد وحشتني بس أنا عارف إنك في مكان أحسن ربنا يرحمك برحمته

ولفتت أنوشكا إلى اتصاف هشام سليم بالعديد من الصفات الحسنة، وقالت: هنفضل فاكرينك طول الوقت.. الشهم الجدع الصادق الحنون جدًا والبرنس.

واختتم سلامة مساعد قائلًا: الله يرحمك يا أستاذي.. أستاذ هشام كان أخويا وصاحبي وأبويا بصراحة الدنيا فضيت من بعديه

تابع موقع تحيا مصر علي