عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عرض فيلم يوم 13 على منصة شاهد في هذا الموعد

فيلم يوم 13 _ أرشيفية
فيلم يوم 13 _ أرشيفية

تستعد منصة شاهد vip لعرض  فيلم “يوم 13” بطولة النجم أحمد داود والفنانة دينا الشربيني خلال الفترة المقبلة.

تحيا مصر يرصد موعد عرض يوم 13 على منصة شاهد.

قصة فيلم يوم 13

وتدور أحداث فيلم يوم 13 حول عز الدين (أحمد داود)، الذي يعود من الخارج إلى قصر عائلته بغرض بيعه، ليكتشف أسرارًا لم تكن في الحسبان، ويشارك أحمد داود في بطولة الفيلم النجوم دينا الشربيني، شريف منير، أحمد زاهر، جومانا مراد، محمود عبد المغني، أروى جودة، نسرين أمين، محمد ثروت، فيدرا، محمد كيلاني، مجدي كامل، نهال عنبر، نهى عابدين، جيهان خليل، إيناس كامل، الفيلم موسيقى تصويرية هشام خرما.

تصريحات أحمد داود

هذا وقال أحمد داود خلال استضافته في برنامج معكم التي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي ويعرض عبر قناة سي بي سي: بختار السينما أكتر من المسلسلات لأن أنا بحب السينما أكتر، ولو جالي مسلسل أو فيلم بختار الفيلم بس في مسلسلات مش بتتعوض.

وتابع: فيلم يوم 13  أعلى فيلم بيجيب إيرادات لغاية دلوقتي، وأطمنت أن أول ما بعمل حاجة وتنجح الناس بتجبلي الحاجات اللي عملتها قبل كده ومش خايف لو مكنتش موجود في فترة بس لازم أعمل حاجة تشرف.

أحمد داود يكشف عن أول أجر في حياته


وكشف أحمد داود: أول أجر خته  في حياتي 150 جنيه وقالي هديك المبلغ ده قولتله كتير عليا، ومكنتش اعرف انهم هيجبولي الهدوم وروحت جبت هدوم بالـ 150 جنيه.

كما تحدث داود عن علاته بالفنانة علا رشدي وقال:  لما اتعرفت على علا هي كانت أشهر مني وأنا مكنتش عايز منها حاجة ولا هي عايزة مني حاجة، وأنا شايف أن رحلة الاستثمار الحقيقي مع العيلة.


واستكمل أحمد داوود: علا علمتني كل حاجة من غير ما تاخد بالها، وهي دايمًا الاساس واللي بتعمل الخطط وتقولي هنعمل إيه، وخلتني أحسن وأجرب حاجات كتير، ودايمًا بتشجعني وفي ضهري.

تابع موقع تحيا مصر علي