عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نيللي كريم: بحب أكون مخلصة لأي شخصية بقدمها.. ومنى زكي كسرت الدنيا السنادي

نيللي كريم
نيللي كريم

تحدثت الفنانة نيللي كريم عن مسلسل بـ 100 وش خلال لقاء لها ببرنامج أسرار النجوم مع الإعلامية إنجي علي، عبر محطة راديو نجوم إف إم.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات نيللي كريم في أسرار النجوم

وقالت نيللي كريم: وقت ما عملت بـ 100 وش كنت عايزة أقدم عمل كوميدي وحبيت أغير من الشكل، وكان نفسي بعده أكمل في الكوميديا، وأنا بحب أكون مخلصة لأي شخصية بقدمها، زي دوري في فاتن أمل حربي كان لازم أمحي نيللي كريم تمامًا وأقدم شخصية فاتن زي ما ظهرت، وهأقدم شخصية كوميدية اسمها فراولة وهو مسلسل كوميدي 15 حلقة.

نيللي كريم ومشكلة مسلسل الـ 30 حلقة

أما عن رأيها في مسلسلات الـ 30 حلقة قالت: مشكلتنا في المسلسلات اللي بتبقى 30 حلقة إنها تكون مش جاهزة، في ظل توقيت معين ولازم نسلم الحلقات وطبعا الشغل مش بيكون بنفس الكواليتي اللي بنتمناه، فتكون عملية مؤلمة جدا وبتضطري تشتغلي ساعات طويلة.

وتابعت: والأوقع حاليا يكونوا 15 حلقة مكتوبين كويس أوي وتعرضهم، والـ15 حلقة بتدي فرصة لناس كتيرة تشتغل، وشوفنا منى زكي السنة اللي فاتت قدموا عمل جيد جدا وكسر الدنيا ودا يثبت إنه مش شرط نقدم الـ30 حلقة.

نيللي كريم ومحمد رمضان في فيلم ع الزيرو

يذكر، أنه تعاونت نيللي كريم مع الفنان محمد رمضان في فيلم ع الزيرو، والذي يعرض في السينمات المصرية خلال الفترة الحالية، والذي يرصد معاناة أب فقير بعد مرض ابنه ومحاولة إنقاذ حياته، ولكن تتطور الأحداث ويصبح من الأغنياء، وشارك في بطولة الفيلم كل من خالد الصاوي، إسلام إبراهيم، شريف دسوقي، الطفل منذر مهران، راشد محمد وعدد آخر من الفنانين، من إخراج ماندو العدل.

ويخوض بطولة فيلم ع الزيرو إلى جانب الفنان محمد رمضان والفنانة نيللي كريم، كل من النجوم: چومانا مراد، خالد الصاوي، محمد لطفي, شريف دسوقي، إسلام ابراهيم، تأليف د. مدحت العدل وإخراج محمد العدل ومن إنتاج جمال العدل وأحمد العدل واستوديوهات ڤوكس.

تابع موقع تحيا مصر علي