عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سمية الخشاب تشارك في السباق الرمضاني المقبل بمسلسل 100 راجل

سمية الخشاب _ أرشيفية
سمية الخشاب _ أرشيفية

تشارك الفنانة  سمية الخشاب في السباق الرمضاني المقبل 2024، بمسلسل جديد يحمل اسم 100 راجل، ومن المقرر أن تبدأ تصوير مشاهدها بالعمل خلال الفترة القادمة ومن المتوقع أن يحقق نجاح واسع وصدى جيد. 

تحيا مصر يرصد مشاركة سمية الخشاب في رمضان القادم.

مسلسل سمية الخشاب الرمضاني

وتدور أحداث العمل في إطار من الإثارة والتشويق، ويجرى الآن التعاقد مع باقي أبطال العمل، ومن المتوقع أن يحقق نجاح واسع وصدى جيد.

رسالة سمية الخشاب لطلاب الثانوية العامة 

على الصعيد الآخر، كانت وجهت الفنانة سمية الخشاب رسالة جديدة لطلاب الثانوية العامة عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل التغريدات تويتر خلال الساعات القليلة الماضية، موضحة أنها ليست نهاية المطاف في الحياة ولن تكون تخصصهم في العمل.

وأضافت سمية الخشاب عبر حسابها الرسمي بموقع تويتر، قائلة: «نفسي تفهموا انه اللي بتاخدوه في المدارس والجامعات ده ملوش علاقة باللي هتشتغلوه خالص حتى لو نفس التخصص، فبلاش تاخدوا الإمتحانات والدرجات على نفسيتكم خالص عشان هتتصدموا بعد كده.. مش درجات اللي هتتحكم في حياتكم خالص».

ووجهت سمية الخشاب نصائحها لطلاب الثانوية العامة، قائلة: «طلاب الثانوية العامة أحب أوجهلكم رسالة، مش حتة شهادة هتوقف حلمكم أو هتخليكم تحسوا أنكم فشلا».

وتابعت: «مهما سمعتوا أي كلام سلبي حتى لو من الأهل متاخدوش به، كل واحد يعمل اللي عليه وخلاص».

تصريحات سمية الخشاب 

وقالت الفنانة سمية الخشاب في تصريحات تلفزيونية: "أنا كويسة من غير زواج ولكن لو ربنا عايز كدا مش هعترض، ومش هتفرق اتجوزت كام مرة كلها أرقام".

وأضافت:" أنا قلبي مش بيدق بسهولة إلا لو لقيت شخص شبهي وفيه بيننا كيمياء، ولكن الحياة أحلى من غير زواج ومفيش حد ينكد عليا".

تابع موقع تحيا مصر علي