عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

متابع لعنبة: انت مش قدوة عشان تظهر في صحابة السعادة.. ومطرب المهرجانات: عشان فقير يعني؟

مطرب المهرجانات عنبة
مطرب المهرجانات عنبة

تعرض مطرب المهرجانات عنبة لحملة هجوم بعد ظهوره في برنامج “صاحبة السعادة” والذي تقدمه الإعلامية إسعاد يونس على شاشة قنوات Dmc، حيث أشار عدد من المتابعين بأنه ليس قدوة ويحرض على العنف.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تعرض عنبة لـ الهجوم بسبب ظهوره في صاحبة السعادة

عنبة يتعرض للهجوم بسبب إسعاد يونس

وكتب متابع لـ عنبة وهو الفنان الشاب غفران محمد عبر خاصية التعليقات على صفحة إسعاد يونس بموقع انستجرام، معلقا على ظهور عنبة في برنامج صاحبة السعادة: طب مايان السيد ودي نجمة ومثال انما عنبة دا ازاي في أهم منه بكتير دا مش مثال ده بيحرض علي العنف في أغانيه دا مش قدوه بجد شئ مؤسف.

من جانبه رد عنبة عليه، وقال: دي غلطه كبيره فعلا  المرة الجاية هيجبوك ان شاء الله لأنك قدوة انما عنبة ده عشان فقير ومن منطقة شعبية مينفعش يع بجد عليا.

لا يتوفر وصف.
منشور عنبة

عنبة ومايان السيد في صاحبة السعادة

وكانت قد أعلنت الإعلامية والفنانة إسعاد يونس عن ضيوف حلقتها القادم في برنامج صاحبة السعادة، وهما مطرب المهرجانات عنبة والفنانة الشابة مايان السيد، ومن المقرر أن تُذاع الحلقة يوم الأثنين المقبل في تمام الساعة 11 مساءً على شاشة قناة DMC. 

وقال عنبة خلال لقاء له ببرنامج صاحبة السعادة مع الإعلامية إسعاد يونس: أنا من السلام ومولود في مصر الجديدة، ومخدتش كورسات تمثيل، أنا خدت في الدنيا كل حاجة إلا التمثيل، وكنت بحب اتفرج على أفلام ومسلسلات، وكنت بحب أحط نفسي مكان اللي بيمثل.

وتابع: وجالي حاجات كتير عشان أكون بطل العمل، ودا مستحيل  لأني ببتدي من الصفر، ولما جالي المسلسل مع يسرا دا بالنسبالي كان حاجة كبيرة أوي وشجعتني، وفي أول مشهد بيني وبين يسرا كنت داخل بزعق فيها، فشيلت الخوف من أول المسلسل.

عنبة في 1000 حمدالله ع السلامة

وكان قد شارك عنبة في مسلسل 1000 حمدالله ع السلامة والذي عرض ضمن السباق الرمضاني 2023، وحقق من خلاله نجاحات ساحقة حيث شارك به إلى جانب الفنانة يسرا والفنانة مايان السيد ونخبة من النجوم الشباب الأخرين.

تابع موقع تحيا مصر علي