عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

28 أكتوبر.. مسلم يحيي حفلًا غنائيًا بساقية الصاوي

مسلم _ أرشيفية
مسلم _ أرشيفية

يستعد مطرب المهرجانات مُسلم لإحياء حفلًا غنائيًا بقاعة النهر بساقية الصاوي، وذلك يوم السبت الموافق 28 أكتوبر، في تمام الساعة الثامنة مساءً، ومن المتوقع أن يحقق نجاح واسع.

تحيا مصر يرصد تفاصيل حفل مسلم في ساقية الصاوي. 

مسلم يتألق بأغنية عز

من جانبه، تألق مسلم بأغنية عز والأغنية من إنتاج سلطان الشن، غناء مسلم وتصميم الفيديو والبوستر لأحمد محمد، ويطلق عليها اسم عز أو "أنا واحد مش طايق حد".

كلمات أغنية عز لمطرب المهرجانات مسلم

وتقول بعض كلمات الأغنية: جرحونا من نوع الفاخر ورموها على النص بين البنين يدوب وحتى عايش مش وبتناقش مع نفسي كتير وحتى موديش في الموت السره في الروح بيهز لسه الكسر مقصر انا طالع من اعد العز حتى احمد عز كره انا واحد مش طايق حد وحتى طايخ ما تضايقني قلبي تهد وبالقد وحد اسمي كريه اسمي يا ناس شيلوا عينكوا عني ناس حقودة وقلابة حظي قصر من كثر النق بقيت خلاص كوكسال بابا لساني عاجز عن التعبير دماغ تلف وعيني يا ليل عيطت وبهدلت في المناديل ما فيش غير نفسي تسمعني انا الحوت اللى عاش في البحر وبنتحر على اقرب شط انا اللي عليا كله حط وما استنتش ايه يعني. 

وكان كشف مسلم تفاصيل موقف محرج حدث له مع المنتج أحمد السبكي قبل شهرته ورفضه لمساعدته أو السلام عليه.

وقال مسلم: السبكي مسلمش عليا أول ما قابلته قبل الشهر مديتله إيدي دقيقتين وما سلمش عليا وقالي عايز إيه قولتله أنا مطرب من إسكندرية وكنت بسمع إنك بتساعد الناس وكده، فقالي لا روح غني في إسكندرية واتصدمت بعدها واستغربت ليه عمل معايا كده.

وأضاف: ودلوقتي ابنه صاحبي جدا وحبيبي وهو دلوقتي ممكن ميعرفش إن أنا نفس الشخص اللي عمل معاه كده.

تابع موقع تحيا مصر علي