عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمر كمال: عمري ما طمعت في حق حد ولا حسدت مخلوق في حاجة مش عندي

عمر كمال
عمر كمال

شارك مطرب المهرجانات الشعبية عمر كمال في الساعات القليلة الماضية، ستوري عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام حمل من خلالها رسالة غامضة لجمهوره دون وجود سبب معين.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة عمر كمال للجمهور

عمر كمال يوجه رسالة للجمهور

وكتب عمر كمال عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: عمري ما طمعت في يوم في حق حد ولا حسدت مخلوق على حاجة مش عندي، ربنا سقا في قلبي بحب الخير للكل، والله ما كرهت حد ولا تمنيت أذى حتى اللي بيعاديني، ربنا يشهد اني جتلي الفرصة إني أخد حقي واتنازلت.

منشور عمر كمال 

وتابع: فاكر وقتها رفعت إيدي وقولت يارب ابعدني دايما عن الظلم والقسوة وامنحني العفو وأنا قادر “يارب ارزقنا باللي يشبنها وعوضنا خير عن كل فقد”.

عمر كمال ينفعل بعد أحداث فلسطين

ويذكر، أنه خرج مطرب المهرجانات الشعبية منذ أيام منفلعًا على ما يحدث في فلسطين من أزمة شديدة بسبب الاعتداء المستمر عليها وعلى أهالي غزة بالقصف وسقوط العديد من الضحايا عليه، حيث قال في فيديو نشره عبر حسابه الرسمي بموقع التيك توك : أنا مبشاركش غير ببوستات أو برأي من وقت الأزمة على صفحتي وبفضل أكون بعيد لحد ما الأزمة تعدي عشان في ناس أهم مني 100 مرة ممكن تتكلم في اللي بيحصل ده وتقول رأيها، إسرائيل مينفعش معاها غير الحرب هتتبرع بدمك بكره هي هتوقع 100 شهيد ودمك ملوش أي لازمة، هتتبرع زي محمد صلاح هتوقع بيوت وهدمر غزة، هتكتب رأيك في بوست هتقاطع مطاعم كل ده مينفعش مع إسرائيل عشان هما بينفذوا وبس.

واختتم عمر كمال حديثه، قائلًا: لازم نتوحد كعرب ونجهز جيش قوي ويخشوا الحرب زي ما عمل محمد أنور السادات، الحل في الحرب من الآخر، والناس بتموت ومش هنقعد نعمل أغاني ونصوت.

نجوم الفن والقضية الفلسطينية

من ناحية أخرى حرص العديد من نجوم الفن على دعم القضية الفلسطينية من بينهم الفنان عمرو دياب والفنان محمد ثروت والفنان محمد رمضان والمطرب محمد حماقي والذين تبرعوا بأجور حفلاتهم لجمعية الهلال الأحمر.

تابع موقع تحيا مصر علي