عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد تصريحه “ياريت كل واحد ياخد قراره بدون ما يعمل شو".. تامر حبيب: مش قصدي على محمد سلام

تامر حبيب
تامر حبيب

أثار السيناريست تامر حبيب الجدل في الساعات القليلة المقبلة وذلك بعد منشور يناشد به بالتوقف عن أخذ القرارات على الملأ لصناعة التريند وجذب مزيد من المتابعين، وذلك بالتزامن مع تصريحات الفنان محمد سلام بشأن اعتذاره عن المشاركة في موسم الرياض السعودي تضامنًا مع ضحايا وأهالي فلسطين.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات تامر حبيب بشأن ازمة الفنان محمد سلام

تامر حبيب: ياريت اللي ياخد قرار ياخده وهو ساكت 

وكتب تامر حبيب في منشور شاركه عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: ممكن و النبي لما اي حد فينا ياخد اي قرار، ياخده و هو ساكت… مافيش داعي يعلنه علي الملأ علي جميع وسائل النيلة … ده لو كان مش عايز يعمل شو و يبقي تريند و يزود فولورز…. اما لو كان من الصنف التاني ده اللهم احفظنا،  ياكش…. و لا بلاش، اسكت يا لساني.

تامر حبيب: مش قصدي على محمد سلام

وتابع تامر حبيب في منشور أخر يوضح من خلاله حقيقة تصريحاته وعلاقته بـ محمد سلام: عايز بس اوضح اني لما كتبت الپوست ده، ماكانش قصدي حد بعينه، و أخص بالذكر صاحبي محمد سلام، اللي انا واثق و مثأكد انه عمره ما كان من هواة الدعاية و لا المنظرة و الادعاء علي وسائل التواصل الاجتماعي و لا ليا الحق اني اعترض علي قراره او وجهة نظره لأنه عنده مطلق الحرية اكيد.

وتابع حديثه، قائلا: ولا قصدت  ان لما حد يكون مؤثر و رأيه هاينبه و يحمس الرأي العام و يكشف وضاعة و اجرام و زيف و دنائة العدو السفاح، طبعاً ده لازم يتنشر و ينتشر في كل مكان، و انا شخصياً بأعمل شير لأي ڤيديو من النوع.

تامر حبيب: الناس وصلت لمرحلة من الغليان والشعور بالعجز

واختتم: انا كتبت الپوست السابق لأن بجد الناس بقت واصلة لمرحلة من الغليان و الانهيار و الكآبة و الشعور بالعجز،  بما فيهم انا، خلت اي حد علي شفا الانفجار في اي حد.. واختلاف الرأي بين أي حد بقي يفسد و يدمر كل قضايا الود. استرها علينا جميعاً يا رب يا فارج الكرب و كاشف الغمة.

تابع موقع تحيا مصر علي