عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خاص|عفاف مصطفى عن فيلم ولنا في الخيال حب: قصة حقيقية

عفاف مصطفى _ أرشيفية
عفاف مصطفى _ أرشيفية

أشارت الفنانة المصرية عفاف مصطفى إلى أن فيلمها الجديد الذي يحمل اسم ولنا في الخيال حب، مقتبس من قصة حقيقية حدثت بالفعل.

تحيا مصر يرصد تفاصيل فيلم ولنا في الخيال حب.

صناع فيلم ولنا في الخيال حب 

وفيلم لنا في الخيال حب من إخراج ساره رزيق وبطولة النجم أحمد السعدني وعدد آخر من نجوم الفن.

وسبق وقالت عفاف مصطفى في تصريح خاص لموقع تحيا مصر عن أزمتها مع الزعيم عادل إمام: متواصلتش مع الزعيم وفي حد مهم في النقابة كلمني قالي هدي يا عفاف موضوع الفنان عادل إمام شوية.. فأنا مش هكتب تاني خلاص زهقت من الموضوع.

من جانبه خرجت الفنانة عفاف مصطفى لتدافع عن النجم محمد رمضان، بعد الهجوم عليه بسبب مشهد جمعه بالفنانة منة فضالي بمسلسل جعفر العمدة على السرير.

عفاف مصطفى تدافع عن محمد رمضان

وقالت عفاف مصطفى في تصريح خاص لموقع تحيا مصر: مهو متصور قدام 100 واحد قاعد في اللوكيشن، هم مش قاعدين لوحدهم الناس دي تجيب جلطة عيب عيب اللي بيحصل دا.. بقينا كلنا متخلفين عقليًا وسلفين.

اقرأ أيضًا.. عفاف مصطفى لـ تحيا مصر: من حقي أني اطالب اشتغل.. بدي جرس عشان اللي مش واخد باله يبص

عفاف مصطفى: عادل إمام صحته كويسة وبيلعب رياضة.. ومهرجان القاهرة للدراما عالمي

عفاف مصطفي: على المقتدرين إعالة بعض الأسر الفقيرة 

هذا وطالبت الفنانة عفاف مصطفي من المقتدرين إعالة بعض الأسر الفقيرة بعد ارتفاع أسعار الدولار، وكتبت الفنانة عفاف مصطفي عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجماعي فيسبوك: «ظروف صعبه بسبب الأسعار فواجب علي كل مقتدر إعالة أسرة فقيرة أو أكتر بشهرية بقدر المستطاع، واللي هيقولي اعملي انتي الأول أنا ربنا وحده شاهد بعمل إيه ومن قبل كده.

ووقع هذا الأمر بعد إعلان الفنان ياسر جلال تبرعه بمبلغ 3 ملايين جنيه لصالح صندوق تحيا مصر قائلًا: «المرة ديه بعلن عن الجهة والمبلغ اللي اتبرعت بيه لأني بتمنى أن كلنا نشترك، ونعمل اللي نقدر عليه، وبدعي زملائي النجوم أنهم يتبرعوا باللي يقدروا عليه.. أنا عارف إن فيه منهم عمل الموضوع قبل كده بس لو عملوا ده تاني يبقي شئ عظيم».

وتابع: «يعلم ربنا إن السبب اللي خلاني أعمل كده هو الأزمة اللي بتمر بيها مصر دلوقتي أنا راجل لا غاوي شهرة ولا نجومية أنا بشتغل وبخلص شغلي وبروح أقعد مع مراتي وأولادي وبعمل ده، لأن كلنا شايفين إن البلد بيمر أزمة كبيرة والعالم كله بيمر بأزمة كبيرة، وإن شاء الله الأزمة تعدي لما كلنا نقف جنب بعض».

تابع موقع تحيا مصر علي