عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

آيتن عامر: اللي بيحصل في فلسطين محتاج معجزة إلهية وإياكم وإعتياد المشهد

آيتن عامر
آيتن عامر

خرجت الفنانة آيتن عامر للحديث عن الأزمة الفلسطينية وذلك من خلال فيديو نشرته عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، تدعوا بها المواطنين بالاستمرار في الحديث عن القضية ورصد ما يفعله الكيان الصهيوني في أهالي غزة من قتل واعتداء وتهجير ومنعهم من أقل احتياجاتهم الأساسية من مأكل ومشرب ومأوى.

تحيا مصر 

آيتن عامر: اللي بيحصل في فلسطين مش هيخلص إلا بمعجزة

وقالت أيتن عامر في الفيديو الذي شاركته عبر موقع انستجرام: الفترة دي كل المواقع بتتكلم عن المشكلة اللي حاصلة في العالم اللي ربنا يعديها على خير بمعجزة من عنده لأن مفيش أي حل تاني  غير معجزة إلاهية بما إن العالم كل ساكت، وكل المواقع بتاعتنا بتتعرض لهجوم وريتش واقعع.

وتابعت أيتن عامر حديثها، قائلة: ياريت أي أكونت تشوفوه بينشر عن الموضوع لازم تتفاعلوا معاه بكل الطرق سواء لايك أو كونت وده اللي نقدر نعمله ونكمل الحملات المحلية اللي بنعمها لأنها بتأثر جدا، واحنا في حرب كبيرة.

آيتن عامر: إياكم على اعتياد المشهد 

واختتمت أيتن عامر حديثها، قائلة: الفترة الجاية هنشر صور عشان الأكونت يرجع تاني، والحياة لازم تكمل وتمشي بس إياكم واعتياد المشهد لأن ده في حد ذاته انتصار ليهم مش لينا واحنا في ايدينا حاجات كتير نقدر نعملها وننفذها وهما محتاجين دعواتنا كلنا واللي يقدر يعمل حاجة يعملها.

آيتن عامر تدعم فلسطين 

وسبق وكتبت أيتن عامر على حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: يا صديقي الأبيض أنك تعبث مع الجيل الخطأ، جيل لا يستقبل الحقائق من جريدة الأخبار على أعتاب أبوابه، أنه الجيل الذي إذا رأى صورة حية أمام عينه يتعقب مصدرها وصحتها ومخططها، جيل يحركه الوعي والفن والإنسانية مهما حاولت السيطرة عليه يا عجوز يا بائس يا محتل يا مختل.

وتحضرآيتن عامر خلال الفترة الحالية فيلم عنب إلى جانب كلا من النجوم:  إسلام إبراهيم، محمود الليثي، نور قدري، توني خليفة، بالإضافة إلى مشاركتها في فيلم الجنينة مع بيومي فؤاد، أحمد فتحي، حجاج عبدالعظيم، محمد ثروت، تأليف أحمد أنورو جمايكا، ومن إخراج معتز حسام.

تابع موقع تحيا مصر علي