عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر حسني: طنين الأذن زاد عند ناس كتير بسبب الأحداث الحالية

تامر حسني_ صورة أرشيفية
تامر حسني_ صورة أرشيفية

كشف الفنان تامر حسني عن طريق لعلج طنين الأذن الذي يُصيب بعض الناس نتيجة الاكتئاب أو الإرهاق، ولا يوجد  لو علاج طبي سوى بعض الحركات باليد، تمارس كل يوم عدة مرات وبالتكرار يكون لها نتيجة حسبما أكد تامر حسني في منشور له، كما نشر مقطع فيديو لدكتور بيرج، على حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام.

تحيا مصر

تامر حسني: طنين الأذن زاد عند ناس كتير بسبب الأحداث الحالية

علق تامر حسني على مقطع الفيديو الذي نشره عبر حسابه الرسمي بالإنستجرام الخاص بعلاج مرض طنين الأذن، وقال: "صباح الخير معلش هو موضوع بره الأحداث اللي بنعيشها شوية بس مرتبط ارتباط نفسي .. الفترة دي زادت الشكوى عند ناس كتير بسبب الاكتئاب والحزن من الأحداث الحالية أو غيرها، والحقيقة أن واحد منهم الاكتئاب ده ممكن يبقى سبب في حاجة اسمها {طنين الأذن}، وممكن تيجي برضو من حاجات تانية، والتعب ده هو أن الشخص فجأة يسمع صفارة أو ما يشبهه في أذنه طول الوقت ومش بتروح أبدًا ومالهاش علاج وناس بقالها سنين كتير بتعاني منه وعايشين بيها".

وتابع تامر حسني قائلًا: "الحقيقة الڤيديو ده ممكن يبقى سبب في علاج ناس كتير إن شاء الله.. أرجوكم أبعتوه لكل الناس عشان ممكن حد من حبايبكم يكون عنده وأنت متعرفش ده غير طبعًا أهالينا في غزة الله يكون في عونهم من كده وأكتر، هي طريقة علاجية سهلة هتتعمل زي ما في الڤيديو ممكن تخفوا من أول مرة وممكن تكرروا الطريقة دي ٨ مرات لو بتتحسن كررها كل يوم لحد ما تخف تمامًا".

تامر حسني لـ غزة: هفضل أدعي وأقول معجزة من عندك يارب

واختتم حديثه قائلًا: "لو جسمك مستجابش للطريقة دي خد الحل التاني أدويه ڤيتامين zinc وmilga ومع الوقت هيتحسن إن شاء الله، اللي خلاني أكتب عنه أن بعض الدكاترة بيصنفوه أنه مالوش علاج وعلى المريض أنه يتعايش معاه طول عمره والطريقة دي بالفعل جابت نتيجة عظيمة الحمدلله، يبقى حرام عليا لو منشرتوش …طبعًا كل واحد يرجع لدكتوره لو حابب وربنا يشفي الجميع ويحفظ غزة وأهل غزة وبرضو هفضل أدعي وأقول معجزة من عندك يارب".

اقرأ أيضًا: قرار جديد من نقابة الممثلين.. منع 6 فنانين من التمثيل من هم؟

اقرأ أيضًا: أحمد الفيشاوي: فيلم سيستم فكرته جت من أفلام أجنبية.. وبحضر أغنية جديدة مع نور عبد السلام

تامر حسني يشيد بأداء بسمة بوسيل في جينا نعايدكم

ومن جانبه، أشاد تامر حسني بأداء طليقته بسمة بوسيل في أغنية جينا نعايدكم، من خلال حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام، وعلق قائلًا: "أحسنتي يا بسمة.. يارب أحمي أطفال غزة، وأهلها الشرفاء الأبرياء.. قلوبنا تبكي بحرقة عليها.. يارب معجزة من عندك، وردت عليه بسمة بوسيل وقالت: "يارب يا تيمو تحصل معجزة من رب العالمين وكل ده هيخلص".

تابع موقع تحيا مصر علي