عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هالة صدقي: احترمت بيومي فؤاد لأنه بيغير على فنه والسوشيال ميديا بتدخل في حاجات متخصهاش

هالة صدقي
هالة صدقي

حرصت الفنانة هالة صدقي على توضيح رأيها في الأزمة التي حدثت بين الفنان بيومي فؤاد والفنان محمد سلام وذلك خلال مداخلة هاتفية لها ببرنامج تفاصيل الذي تقدمه الإعلامية نهال طايل على شاشة قناة صدى البلد 2.

تحيا مصر 

هالة صدقي: السوشيال ميديا مش محترمة

ووجهت هالة صدقي انتقادات عنيفة لرواد السوشيال ميديا حيث قالت خلال البرنامج: "السوشيال ميديا مش محترمة لأن الناس سابت القضية والناس اللي بتموت وسابوا الناس اللي مش عارفين نوصلهم المياة والأكل النضيف ومسكوا في قضية فرعية.. إحنا في مصيبة كبيرة، إتنين زملا وكل واحد ليه وجهة نظر لازم نحترمها في النهاية".

هالة صدقي: المسرحية لو اتقفلت مش هيفيد القضية الفلسطينية 

وأشارت هالة صدقي، إلى أنها تحترم وجهة نظر الفنان بيومي فؤاد، كونه يقدر مهنته وفنه ويغار على مهنته وأن هناك أشخاص أهانوا الفن بسبب رسالة سلام، معقبة :"لو أعتذر وقفل المسرحية ده مش هيفيد القضية الفلسطينية.. هو متضايق لأنه حس متضايق لأن في ناس بتسخن الزملاء على بعض وفي كتائب بتشتم الفنان.. إيه التفاهة دي!؟".

هالة صدقي: سلام اشتغل في الكبير أوي 7 وهو كوميدي 

واختتمت هالة صدقي، بأن هناك أشخاص يشعلون القضية بين زملائها وهو شي لا يعنيهم، مطالبه إياهم بحب بعضهم بالبعض والتبرع لأهالي فلسطين، معقبة :"طيب ما سلام نزل وأشتغل في مسلسل الكبير أوي الجزء السابع طيب ما ده مسلسل كوميدي".

وتابعت حديثها: دي قدرات بس يمكن إحنا بنمر بظروف صعبة جدا، هو ليه قدرته وقدوسيته وإحترامه.. يعني أنتي كمذيعة وعندك هوا ومفيش حد غيرك هيقدر يقدم البرنامج إلا أنتي وحصل ظرف طاري ليكي قبل الهوا.. أكيد هتروحي لأن ده إلتزام وإرتباط وواجب شغلك، الزعيم دفن صديق عمره مصطفى متولي وراح كمل عرض مسرحيته وبعدها انهار من البكاء والحزن.

يذكر، أن أخر أعمال هالة صدقي مشاركتها في مسلسل جعفر العمدة الذي تم عرضه ضمن سباق مسلسلات رمضان 2023 وشاركت بطولته إلى جانب الفنان محمد رمضان والنجمات زينة، إيمان العاصي ومنة فضالي ومي كساب.

تابع موقع تحيا مصر علي