عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شريف مدكور: شكرًا لكل من شتمني واتريق عليا.. أنت قوتني

شريف مدكور _ أرشيفية
شريف مدكور _ أرشيفية

وجه الإعلامي المصري شريف مدكور، رسالة شكر لكل من سبه أو تنمر عليه، وذلك من خلال حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة.

تحيا مصر

شريف مدكور يوجه رسال شكر للمتنمرين عليه

وكتب شريف مدكور: بحمد ربنا إن مشاعري جافة وقلبي زي الحديد نعمة من ربنا، وده في الغالب بسبب التنمر وقلة الأدب اللي حصلتلي في حياتي شكرا لكل من شتمنى واتريق عليا أنت قوتني.

شريف مدكور يعتذر عن حضور حفل زفاف تامر عاشور 

على الصعيد الآخر، نشر شريف مدكور صورة من حفل زفاف تامر عاشور ونانسي نور عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة وعلق عليها قائلًا: «ألف ألف مبروك أحلى عروسة في الدنيا ربنا يسعدك مع النجم الجميل تامر عاشور كان نفسي أحضر الفرح جداً بس للأسف أنا خارج القاهرة.

وعن إصابته بالسرطان، قال شريف مدكور: لما عرفت إن أنا مصاب بالسرطان خدتها ببساطة.. ولينا شاكر حضرت معى كافة مراحل علاجى من السرطان وكان تعرف كافة التفاصيل. 
واستطرد شريف مدكور، مع الإعلامية إيمان الحصرى عبر برنامجها مساء دى إم سى المذاع على قناة دى أم سى: "مأخدتش ولا يوم أجازة في الراديوا والتليفزيون  وعايش حياتى جدا لان عندنا أحسن أطباء العالم.. وشايف اللى شعره وقع بمرض السرطان ينزل الشارع كده عشان الناس تعرف إنه بيحارب السرطان ولابد أن يلاقى دعما منهم.

تصريحات شريف مدكور 

وتابع، شعري موقعش أثناء الكيماوي بسبب إن الدكتور كان بيحطلى تلج فوق شعرى بيساعد على عدم سقوط الشعر ولكن هناك كيماوي بيوقع الشعر.. وبشكر كل من دعمونى فى مرضى".

وقالت الإعلامية لينا شاكر إن تجربة الإصابة السرطان صعبة وعشتها مع والدتى لسنوات طويلة، مضيفة : "زعلت بعد إصابتى بالسرطان يوم فقط وربنا أعطانى القوة لتحمل الموقف".

اقرأ أيضًا.. 

محمد رمضان عن أشقائه: عايش مع اتنين فلاسفة 

خاص| ملك قورة تنضم للمنافسة الرمضانية المقبلة 2024 

وعلق شريف مدكور على زيارته للمواهب الصغيرة بكابيتانو مصر: "الأولاد يستهلوا نفرحهم بسبب فراق زملائهم اللي مشيوا في المنافسات السابقة، والأولاد كلهم عينيهم كانت مشعة بالفرحة لما شافوا أمهاتهم وكنت مبسوط للأطفال، وهما شباب واعد وأذكياء جدا وفي اندماج"، موجها الشكر للقائمين على برنامج كابيتانو مصر للقاء بعض المواهب الصغيرة.

تابع موقع تحيا مصر علي