عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عندي 80 سنة وهموت قريب عايزيني اعتزل؟.. نجوى إبراهيم توجه رسالة لمنتقديها

نجوى إبراهيم_ صورة
نجوى إبراهيم_ صورة أرشيفية

تعرضت الإعلامية نجوى إبراهيم  للعديد من الانتقادات في الساعات الماضية، ولكن قررت نجوى إبراهيم أن تخرج عن صمتها وترد برسالة قوية لمنتقديها، من خلال برنامج بيت العز المذاع عبر شبكة نجوم إف إم.

تحيا مصر

نجوى إبراهيم لمنتقديها: ما تروحوا يا جماعة تتعالجوا

وعلقت نجوى إبراهيم على ما تداول رواد السوشيال ميديا عنها، من خلال برنامج بيت العز قائلة: "أنا أول مرة اقرأ كومنتات كتير جدًا على حاجة نزلت، يا نهار أبيض على اللي اتقال، ما تروحوا يا جماعة تتعالجوا.. إنتوا عايزيني اعتزل؟".

وتابعت نجوى إبراهيم قائلة: "ما ضروري الواحد يعتزل هو هيقعد طول العمر يكلمكم؟ ممكن اعتزل الأسبوع اللي جاي لإني اتخنقت مش عمر، آخر عمر الواحد ياخد ده كله بالراحة على نفسكم، الناس بتستكر على غيرها الابتسامة وليه لازم كل الناس اللي بتضحك يبقى عندها ملايين؟".

نجوى إبراهيم لمنتقديها: أنتوا إيه اللي يريحكم اعتزل؟

وأردفت نجوى إبراهيم مستنكرة التعليقات التي وجهها الجمهور لها، قائلة: "ما تقولوا الحمدلله.. يا رب أبقى زيه وباسم الله ما شاء الله، ومن شر حاسد إذا حسد، أنتوا إيه اللي يريحكم اعتزل؟، عندي 80 سنة وغلبانة وعيانة وعندي سرطانات وعاملة 7 آلاف عملية وهعتزل وهموت قريب، هدوا نفسكم والنبي، أنا مش جاية أربي عيالي أنا جاية فرحانة بيكم ومبسوطة وبتشرف بكلامي معاكي.. حبوا بعض شوية".

كلمة نجوى إبراهيم في الندوة التثقيفية لاحتفالية الذكرى الـ 50 لنصر أكتوبر

والجدير بالذكر، حرصت نجوى إبراهيم على حضور احتفالية الذكرى الـ 50 لنصر أكتوبر المجيد بحضور الرئيس عبدالفتاح السيسي، وخلال الندوة التثقيفية ألقت كلمة وهي: "النهاردة إحنا مع بعض متجمعين عشان نحتفل بمرور خمسين سنة على انتصارات أكتوبر المجيدة، وحابة أقول إن شهادئنا العظام فخورين بهم وبنقول لأهاليهم هما في قلوبنا وعلى بالنا دائمًا".

وتابعت نجوى إبراهيم قائلة: "فخورة إن يكون لينا في مصر قناة وثائقية جديدة بتقدم وبتوثق كل شيء مبهر ومشرف لكل حاجة بتحصل في بلادنا، وكنت سعيدة جدًا لما قالوا لي أنتي هيبقى اسمك فاطمة وهتمثلي مصر في فيلم الرصاصة لا تزال في جيبي، وحابة أقولكم جيش بلدنا وفر كل المهام والأسلحة والدبابات والقوارب، وبحكي لأولادي عن نصر أكتوبر وحاليًا بحكي لأحفادي عن هذا النصر".

تابع موقع تحيا مصر علي