عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شيرين: أنا ضد عمليات التجميل ومهما عملت عشان أبقى حلوة مش هكون أحسن من خلقة ربنا

الفنانة شيرين
الفنانة شيرين

حلت الفنانة شيرين ضيفة على برنامج "قعدة ستات" الذي  تقدمه الإعلامية مروة صبري على قناة القاهرة اليوم، والتي كشفت من خلاله رأيها في عمليات التجميل، مشيرة إلى أنها ضدها.

تحيا مصر 

شيرين: أنا مهما عملت عشان أبقى حلوة مش هكون أحسن من خلق ربنا

وقالت شيرين خلال البرنامج: أنا مهما عملت عشان أبقى حلوة أو أجمل في نفسي، مش ممكن أبدا هيوصل أي بشر أنه يكون أحسن من خلق ربنا، ممكن أجي أكبر خدودي شوية يقفلوا على عينيا، ممكن أجي أشد وشي حواجبي تترفع يبقى شكلي شيطاني، الخطوط في الوش دي العمر والسنين، كل واحد بيبقى عنده قناعة، أنا قناعتي بعيدة عن الموضوع ده.

شيرين: مش هفضل شكلي زي زمان والناس بتستغرب أما أقول سني الحقيقي

وتابعت شيرين حديثها، قائلة: أنا مش هفضل شكلي زي زمان، ناس بتعتب عليا أن بقول سني الحقيقي طيب لو مقلتوش ما مسرحية "المتزوجون" متصورة من سنة 1979 يعني حاجة وأربعين سنة وأنا قدامهم بحسبة بسيطة جدا هيقولوا دي ست كدابة، وليه أكدب عشان إيه أنا راضية جدا.

 

شيرين في رمضان 2023

يذكر، أن آخر أعمال شيرين مشاركتها في مسلسل تغيير جو والذي تدور أحداثه في إطار اجتماعي تشويقي، حول شريفة التي تجسد دورها منة شلبي وتعاني من الكثير من الأزمات، ومنها إدمان والدتها المهدئات، بينما يقدم إياد نصار شخصية دكتور جامعي وتجمعه علاقة مع منة شلبي، وتقدم ميرفت أمين دور خالة منة شلبي واسمها زوزو.

وشارك في بطولة المسلسل بجانب شيرين كلا من النجوم منة شلبي، إياد نصار، أحمد مالك، والنجمة منة شلبي، ومن تأليف منى الشيمي وإخراج مريم أبو عوف، وحقق العمل نجاح واسع وتلقى إشادات واسعة منذ طرح أولى حلقاته في النصف الثاني من شهر رمضان الجاري 2023.

كما شاركت شيرين في كلا من مسلسل إكس لانس ومسلسل سوق الكانتو، إلى جانب كلا من النجوم أمير كرارة، مي عز الدين، فتحي عبد الوهاب، عبد العزيز مخيون، مها نصار ومحمود البزاوي، وحقق العمل نجاح كبير بي السينمات.

تابع موقع تحيا مصر علي