عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حمو بيكا يعتذر للجمهور بسبب علي قدورة| تفاصيل

حمو بيكا - علي قدورة
حمو بيكا - علي قدورة

حرص مؤدي المهرجانات حمو بيكا الاعتذار للجمهور لطرح 3 أغنيات تجمعه بمؤدي المهرجانات المعتزل علي قدورة تم تسجيلها قبل إعلان اعتزاله.

تحيا مصر

اعتذار حمو بيكا للجمهور

وكتب حمو بيكا من خلال منشور له عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام: توضيح هام، احنا بنقدم اعتذار رسمي ليكم جميعاً علي أن فاضل ٣ أغاني تم تسجيلهم قبل اعتزال علي قدورة، الاغاني دي المفروض هتنزل الايام اللي جايه، ومن بعدها مش هيكون فيه أي أغاني تانية لـ علي قدورة خالص، مع احترامنا الكامل لقراره بشأن الاعتزال، وربنا يثبته يا رب.

حمو بيكا: مكنش هدفي الغناء ووالدي اللي شجعني 

وسبق وأن حل مطرب المهرجانات الشعبية حمو بيكا ضيف على برنامج يومنهم، والذي تقدمه الإعلامية فرح شاهين على شاشة قناة هي، والذي كشف من خلاله عن حياته الشخصية وإمكانية اعتزاله الفن ورأيه في اعتزال صديقه المطرب علي قدورة.

وقال حمو بيكا خلال لقائه بالبرنامج: كنت حاطط أمل أن ربنا هيكرمني بشكل عام، طول عمري كنت راجل شقيان وكان عندي أمل أني هكون حاجة في يوم من الأيام، واشتغلت جزار ونجار ومافيش شغلانة مشتغلتهاش، ومكنش هدفي الأغاني اطلاقا، والدي اللي شجعني أغني وقالي أعمل أغنية زي زمايلك، وكانت من كلماتي وألحاني اسمها قشطة.

حمو بيكا يحتفل بعيد زواجه

وعلى صعيد أخر، حرص الفنان حمو بيكا عللا الاحتفال بـ عيد زواجه الثالث مع الجمهور، وذلك من خلال مشاركتهم فيديو للاحتفال، موجهًا رسالة رومانسية لزوجته وناصحا جمهوره بالزواج.

ونشر حمو بيكا مجموعة صور وفيديوهات من احتفاله بعيد زواجه الثالث، وظهر به وهو يرقص على أنغام أغنياته وممسكا بـ “الشماريخ” وعلق على الفيديو، قائلا: لنهاردة يوم مميز جدا بالنسبالي .. عشان النهاردة بحتفل معاكوا بيوم جوازي التالت ،و عايز اقول لشريكة حياتي ، كل سنة و انتي معايا و كل سنة و انتي عيدي ، و العمر كله مع بعض ، يا وش السعد و الهنا عليا.

اعتزال علي قدورة

ومنذ عدة أسابيع أعلن مؤدي المهرجانات علي قدورة اعتزاله للغناء نهائيًا، من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موق التواصل الاجتماعي فيسبوك.

تابع موقع تحيا مصر علي