عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر حسني: اذهب لرب الأسباب اتكلم معاه جايز عايز يسمع صوتك

تامر حسني
تامر حسني

حرص الفنان تامر حسني كعادته على توجيه نصيحة ورسالة محفزة لجمهوره عبر حساباته الرسمية المختلفة وذلك بعد تعرضه لفترة اكتئاب شديدة ودخوله في أزمة نفسية وصحية بسبب توقفه عن إحياء حفلاته ومتابعته لأحداث غزة من قتل الأطفال والنساء والشيوخ وتعرضهم لإبادة جماعية.

تحيا مصر

تامر حسني: كل قدر كتبهولك ربنا له حكمة

وكتبت تامر حسني عبر موقع التدوينات القصيرة “إكس”: فجر الرزق و الستر و الشفاء و العافيه للجميع خطر في بالي شيء مهم يمكن الكل يعرفه بس احياناً نحب نقوي بعض بيه فانا هكتبه لكل  شخص مش لاقي سبب للي هو فيه او حد تعبان و مفيش دكتور عارف يريحه او حد بيطلب حاجه من ربنا و مبتحصلش.

وتابع حديثه، قائلا: لو دايماً بتدور على اسباب منطقيه و مش لاقي اوعى تفهم غلط و تحس ان الابواب مقفوله في وشك من باب النحس او حظك وحش لا ….. افهم ان كل قدر كتبهولك ربنا له حكمه قد لا تفهمها او تستوعبها حالاً بس هتعرف قدام  هي حصلت ليه  و المهم اللي عايز اقوله هلخصه في جملة، اذا عجزت الاسباب فإذهب للمُسبب.. اذهب لرب الاسباب  اتكلم معاه جايز عايز يسمع صوتك.

تامر حسني في زفاف أحمد ثروت وعزاء صلاح رمزي

وحرص تامر حسني في مساء أمس الجمعة على التواجد في كلا من عزاء الراحل صلاح رمزي والذي وافته المنية في مساء يوم الأربعاء الماضي وذلك في مسجد الشرطة بالشيخ زايد، كما تواجد أيضا في حفل زفاف الفنان أحمد قروت الذي عقد في أحد الفنادق بالقاهرة الكبري حيث قام بإحيائه من خلال تقديم باقة من أروع أعماله الغنائية.

أزمة تامر حسني الأخيرة

وكان قد مر تامر حسني بحالة اكتئاب شديدة بسبب ما يحدث في غزة، حيث نشر مصوره الخاص صور له  من أخر حفلات زفافه عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وعلق عليها، قائلا: أول فرح لـ تامر بعد فترة اكتئاب طويلة، بس للأسف هو لسه تعبان، نفسيًا أو عضويًا، حتى لو في الصور بيضحك والناس ملهاش ذنب، بس مجرد ما ركب العربية زعلت أوي عليه بس كنت واحشنا يا تيمو، شدة وتزول يا حبيبي، ياما عديت بالأصعب ربنا معاك يا حبيبي.

تابع موقع تحيا مصر علي