عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

زوجة شريف رمزي لشقيقه الراحل: قلبي اتوجع على فراقك

شقيق شريف رمزي مع
شقيق شريف رمزي مع أبنائه _ أرشيفية

شاركت الفنانة ريهام أيمن زوجة الفنان شريف رمزي جمهورها، صورة لشقيق زوجها صلاح رمزى برفقة أبنائها، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام.

تحيا مصر

زوجة شريف رمزي تودع شقيقه 

وعلقت ريهام أيمن زوجة شريف رمزي على الصورة قائلة: هتفضل دایماً یا صلاح ضحكتك و روحك و سيرتك الحلوة عايشة معانا و هتفضل عايش في قلوبنا طول العمر .. قلبي اتوجع علي فراقك جداً و لكن انا متأكدة انك في مكان أحسن و مرتاح و مبسوط في الجنة إن شاء الله.

شريف رمزي يعلن وفاة شقيقه 

وأعلن شريف رمزي نبأ وفاة شقيقه صلاح رمزي من خلال خاصية استوري عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام قائلًا: البقاء والدوام لله توفي إلى رحمة الله أخويا صلاح رمزي أدعوا له.

ونشر قبلها شريف رمزي على إنستجرام صورة لشقيقه صلاح رمزي وعلق عليها قائلًا: اللهم إني أسألك من عظيم لطفك وكرمك وسترك الجميل أن تشفي صلاح ابن ليلى وتمده بالصحة والعافية لا ملجأ ولا منجي منك إلّا إليك إنك على كل شيءٍ قدير.

شريف رمزي يوجه رسالة لشقيقه في عيد ميلاده

ووجه شريف رمزي رسالة لشقيقه صلاح رمزي بمناسبة عيد ميلاده قائلًا: النهاردة عيد ميلاد حبيبي قلبي وأخويا الصغير صلاح ودي السنة الوحيدة من يوم ما اتولد اللي مش عارف أكلمه أعيد عليه فيها، وأقوله كل سنة وأنت طيب لأنه للأسف ما زال في الغيبوبة اللي دخلها من 6 أشهر.. فبعد إذنكم بطلب من الجميع الدعاء له بالشفاء، كل سنة وأنت طيب يا حبيبي يا صلاح وعقبال مليون سنة.. بحبك ومفتقدك قوي.

اقرأ أيضًا.. 

خاص| ملك قورة: نفسي اعمل حاجة رومانسية حلوة

سبب انفصال أحمد فهمي وهنا الزاهد بعد حفل زفاف أسطوري

وتحدث شريف رمزي عن مرض شقيقه قائلًا: شقيقى جاله مرض الالتهاب السحائى، وقبلها كان قعد يشكتى من رقبته وعملنا علاج طبيعى.. وعملنا تحاليل كل ارقام التحاليل عالية جدا والدكاترة قالوا عنده حاجة فى المخ وعلى اساسة تلقى 14 يوم علاج واليوم الـ15 انقطع عنه الاكسجين لمدة 15 يوم وراح فى غيبوبة.. وهناك تحسن بس بسيط والغيبوبة بتاعة ربنا وملهاش مدة.

تابع موقع تحيا مصر علي