عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

انا مش عيل صايع وباخد 30 الف في الحفلة.. أول تعليق من كروان مشاكل بعد أزمة مسلسل بطن الحوت| فيديو

كروان مشاكل
كروان مشاكل

تعرض التيك توكر كروان مشاكل لأزمة كبيرة بعد ظهوره في الحلقات الأولى من مسلسل في بطن الحوت وخرج العديد من الجمهور ونجوم الفن يهاجمون العمل، متسائلين عن كيفية إهمال أصحاب الموهبة وظهور أصحاب التريندات في الأعمال الفنية دون أي مجهود.

تحيا مصر

أول تعليق من كروان مشاكل على أزمة مسلسل بطن الحوت

وفي أول تعليق لـ كروان مشاكل على أزمة مسلسل بطن الحوت، قال: مبدئيا أنا مبسوط بنجاح دوري وحب الناس ليا قبل اي حاجة، أنا فنان مشهور دلوقتي ومفيش حد على النت ميعرفش مين كروان مشاكل، أما بالنسبة للناس اللي هجمتني فأنا خريج كلية حقوق جامعة القاهرة سنة 2022،  يعني مش عيل صايع زي ما الناس بتقول عليا، أنا فنان مشهور وأقل حفلة بروحها باخد فيها 30 ألف جنيه عشان حب الناس نعمة، كنت سواق توك توك والشغل عمره ما كان عيب ولا حرام وبقيت نجم تيك توك الناس مضايقة ليه مش فاهم.

وتابع كروان مشاكل حديثه، قائلا: لما اختاروني للمسلسل كان بسبب نجاحي وشطارتي في التمثيل مش عشان أنا تريند، وأصل المسلسل من زمان مش دلوقتي. 

ناقد فني عن أزمة مروان مشاكل: محسسني إن مشارك محمد فراج في دور البطولة

وخرج ناقد فني وعلق على تلك الأزمة وقال: مضحكني الضجة اللي معمولة على اللي ظهر في بطن الحوت اللي بالنسبة مكنتش أعرف اسمه قبل الضجة دي، ضجة تحسسك انه بيشارك محمد فراج في البطولة وفجأة بقى مخرج المسلسل محطم أحلام كل اللي خرجين من فنون مسرحية.مبدئيا المسلسل متصور من سنة ونص عشان يتعرض في رمضان 2023، وهو قال جملتين تلاتة زيه زي أي حد، ومش غريب إن اليوتيوبر أو البلوجر يشاركوا في أعماله فنية.

أزمة مسلسل بطن الحوت

خرج نقيب المهن التمثيلية، الفنان أشرف زكي بقرارات صارمة فرضها على الشركة المنتجة لـ مسلسل بطن الحوت بعد ظهور كروان مشاكل بها، من بينها دفع غرامة ماليه تقدر بحوالي مليون جنيها، ليس هذا فقط بل أيضا وقف العمل مع المخرج أحمد فوزي صالح بشكل نهائي ومن يعمل معه يتعرض لعقوبة قاسية.

تابع موقع تحيا مصر علي