عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شقيقة إسلام جمال.. تفاصيل شخصية لقاء سويدان في مسلسل الوصفة السحرية

تحيا مصر

تنشغل الفنانة لقاء سويدان في تصوير مشاهدها بمسلسل الوصفة السحرية المقرر انطلاق عرضه خلال الفترة المقبلة على إحدى قنوات المتحدة للخدمات الإعلامية.

تحيا مصر

شخصية لقاء سويدان في مسلسل الوصفة السحرية 

وتظهر لقاء سويدان خلال أحداث مسلسل الوصفة السحرية بشخصية هانيا شقيقة إسلام جمال زوج بسمة داود، ومن المتوقع أن يحقق العمل نجاح واسع.

أبطال مسلسل الوصفة السحرية 

ومسلسل الوصفة السحرية، من بطولة شيرى عادل، إسلام جمال، هيدى كرم، بسمة داود، عمر الشناوى، كارولين عزمى، لقاء سويدان، محمد أبو داود، سلوى محمد على وعدد آخر من الفنانين، ومسلسل الوصفة السحرية تأليف ورشة مصنع الحكايات لمؤسسها هانى سرحان، إشراف على الكتابة دعاء عبد الوهاب، فكرة: مى سعيد، سيناريو وحوار منة فوزى وايرين يوسف ومي سعيد وإخراج خيرى سالم.

أزمة لقاء سويدان مع ميدو عادل

على الصعيد الآخر، قالت لقاء سويدان في مداخلة هاتفية بأحد البرامج: مضربتش ميدو عادل بالقلم، واتعمل عليا حملة ممنهجة.. أنا يوميًا بتشتم.

اقرأ أيضًا.. 

 دعاء حلمي منتقدة مسلسل 55 مشكلة حب: قص ولزق ومعملش مشاهدات

خاص| ملك قورة: نفسي اعمل حاجة رومانسية حلوة

وتابعت لقاء سويدان، عيب جدًا وغير قانوني وغير أخلاقي استغلال أطفال من ذوي الاحتياجات الخاصة في أي مشاكل بين أي حد في الدنيا، اللي حصل دا خلل، وحتى لو أنا شريرة هقول ياما ابعدوهم عني !.. وازاي الأطفال قالوا أنهم شافوني وأنا بضرب ميدو عادل، والمشادة حصلت في الكواليس وممنوع حد يدخل الكواليس.. وأنا بريئة من اتهامي بالتنمر على الأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة ومعايا شهود.

بينما قال ميدو عادل: هي المشاكل من قبل ما نسافر إسكندرية المرة دي، وكل الناس اللي حوالينا اللي هما شهود العيان كانوا بيقولولي هي هتموت وتستفزك، كل يوم لمدة 30 ليلة، 15 في القاهرة، و15 في إسكندرية.

وتابع، كل يوم بتحاول تخلق مشكلة، وهما يقولولي أهدى، وأنا فعلا سبحان الله يعني اللي مهديني عليها، لغاية ما عملت الحركة دي وأنا كنت لسه هقوم واكلها علقة موت الناس مسكوني، وقعدوا يقولولي ربنا بيحبك إن أنت عملت كدا عشان متوقعش في الغلط وتعرف تجيب حقك، وحق ناس كتير أوي بقوا وراك.

تابع موقع تحيا مصر علي