عاجل
الأحد 12 مايو 2024 الموافق 04 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

يسري نصر الله يكشف عن موقفه من القرارات المتعلقة بآخر أزمات كروان مشاكل

كروان مشاكل _ أرشيفية
كروان مشاكل _ أرشيفية

ازمات كروان مشاكل.. علق المخرج المصري يسري نصر الله، على القرارات التي صدرت عن الاجتماع الذي عقده رئيس اتحاد النقابات الفنية المخرج عمر عبد العزيز، بشأن أزمة مسلسل بطن الحوت بطولة محمد فراج وباسم سمرة و الخاصة بظهور كروان مشاكل في العمل ومنع التعامل مع المخرج أحمد فوزي صالح.

تحيا مصر

يسري نصر الله يعلق على أزمة كروان مشاكل 

كتب يسري نصر الله، عبر صفحته الرسمية في موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، شكرا للأساتذة مسعد فودة وعمر عبدالعزيز وللدكتور محمد العدل والدكتور أشرف زكي والدكتور سمير فرج، وكل من ساهم في التوصل لحل الأزمة.

يسري نصر الله يرفض قرار نقابة المهن التمثيلي بمنع التعامل مع مخرج بطن الحوت

وكشف يسري نصر الله عن رفضه قرار نقابة المهن التمثيلية، بمنع التعامل مع مخرج مسلسل بطن الحوت، ووقع على البيان الصادر من شعبة الإخراج في نقابة المهن السينمائية، الذي يؤكد على استياء أعضاء الشعبة من القرار.

تصريحات يسري نصر الله

وقال كروان مشاكل عن الهجوم عليه: مبدئيا أنا مبسوط بنجاح دوري وحب الناس ليا قبل اي حاجة، أنا فنان مشهور دلوقتي ومفيش حد على النت ميعرفش مين كروان مشاكل، أما بالنسبة للناس اللي هجمتني فأنا خريج كلية حقوق جامعة القاهرة سنة 2022،  يعني مش عيل صايع زي ما الناس بتقول عليا، أنا فنان مشهور وأقل حفلة بروحها باخد فيها 30 ألف جنيه عشان حب الناس نعمة، كنت سواق توك توك والشغل عمره ما كان عيب ولا حرام وبقيت نجم تيك توك الناس مضايقة ليه مش فاهم.

وأضاف كروان مشاكل، لما اختاروني للمسلسل كان بسبب نجاحي وشطارتي في التمثيل مش عشان أنا تريند، وأصل المسلسل من زمان مش دلوقتي.

وقال ناقد فني: مضحكني الضجة اللي معمولة على اللي ظهر في بطن الحوت اللي بالنسبة مكنتش أعرف اسمه قبل الضجة دي، ضجة تحسسك انه بيشارك محمد فراج في البطولة وفجأة بقى مخرج المسلسل محطم أحلام كل اللي خرجين من فنون مسرحية.مبدئيا المسلسل متصور من سنة ونص عشان يتعرض في رمضان 2023، وهو قال جملتين تلاتة زيه زي أي حد، ومش غريب إن اليوتيوبر أو البلوجر يشاركوا في أعماله فنية.

اقرأ أيضًا.. 

خاص|بسبب مسلسل خليجي.. عفاف مصطفى توضح سبب تغيير اسم مسلسل حدودته منسية

عفاف مصطفى عن سيناء: محدش ييجي ناحيتها.. مش هندخل حرب ونضحي بولادنا

مسلسل بطن الحوت  يدور حول الصراع بين الحق والباطل مستوحى من قصة هابيل وقابيل حيث كان الصراع بين الخير والشر، وهو من بطولة محمد فراج،  باسم سمرة، بسمة، أسماء أبو اليزيد، عبد العزيز مخيون، عصام عمر، يوسف عثمان

تابع موقع تحيا مصر علي