عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد زاهر وابنته ليلى يقدمان واجب العزاء في وفاة أشرف عبد الغفور

ليلى زاهر ووالدها
ليلى زاهر ووالدها

حرص الفنان أحمد زاهر وابنته ليلى على تقديم واجب العزاء غي وفاة الفنان الكبير أشرف عبد الغفور بمسجد الشرطة في منطقة الشيخ زايد.

تحيا مصر

ووقع نبأ وفاة الفنان الكبير أشرف عبد الغفور كالصاعقة على جمهوره ومحبيه في الوسط الفني، وانهارت نجلته ريهام عبد الغفور داخل المستشفى التي نقل لها قبل تشييع جثمانه. 

أشرف عبد الغفور مع شريف عامر

من جانبه، قال أشرف عبد الغفور في لقائه مع الإعلامي شريف عامر: مفيش حاجة سهلة، وأي دور الواحد يتعرضله بيبقى فيه جزء من الصعوبة.. ومسلسل رشيد هو المسلسل الوحيد اللي أنا مقرأتش فيه النص كاملًا قبل ما أدخل أصور، لأن فاروق كان له منطقة محددة وهي منطقة الوسط في المسلسل، ودايما في الدراما منطقة الوسط هي أخطر منطقة.

تصريحات أشرف عبد الغفور 

وتابع، وفيه ظروف تدعو وتشجع الواحد أنه يشتغل، أولا شركة الإنتاج اللي أنا عارف أن ريهام عملت معاها قبل كدا أعمال جميلة، وكان فيه أرضية من الثقة تجاه شركة الإنتاج، وبعدين ريهام أنها موجودة في العمل ولو أني مش هقابلها خالص في العمل، وكونها أنها موجودة دا يشرفني.

اقرأ أيضًا.. 

خاص| ميار الببلاوي: ربنا يكون في عون رئيسنا..ربنا اختاره لينا في الوقت ده لأنه راجل عاقل 

دعاء حلمي عن شعب فلسطين: واجب علينا أننا نتضامن معاهم.. الأطفال دي وأهاليهم ملهمش ذنب

واختتم حديثه قائلًا: وبعدين محمد ممدوح اللي بيتميز بأنه عنده الأرضية الصلبة لمادة التمثيل وأنا بحب جدا الناس اللي أحس بأنهم بيحبوا التمثيل.

وكشف عن تفاصيل حبه للغة العربية، وقال في برنامج واحد من الناس: أنا علاقتي باللغة العربية هي علاقة طالب الثانوية العامة باللغة العربية، لأن أنا بعد كدا دخلت كلية التجارة، ودخلت المعهد العالي للسينما، ومليش أي علاقة بدراسة اللغة العربية.

وتابع، مسألة اللغة العربية بالنسبالي جت بعد ما ابتديت اشتغل، ودرست التمثيل، وبعد ما ابتديت احترف التمثيل، ولازم نرجع الفضل لأستاذ محمد الطوخي، محمد الطوخي كان ليه استديوهات إذاعية في وسط البلد في القاهرة.

تابع موقع تحيا مصر علي