عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

اليوم.. محمد غنيم ضيف برنامج ذكريات

محمد غنيم _ أرشيفية
محمد غنيم _ أرشيفية

يحل الدكتور والفنان محمد غنيم، ضيفًا على برنامج ذكريات المذاع على قناة نايل لايف الفضائية في تمام السادسة مساءًا اليوم الأربعاء الموافق 6 ديسمبر.

تحيا مصر

محمد غنيم في برنامج ذكريات

ويفجر محمد غنيم تصريحات عن مشواره مع الفن وبداياته وذكريات أعماله الفنية، وأهم أدواره، وكيف بدأ في التسعينيات وصداقته مع الفنانيين بحكم عمله كطبيب قبل دخوله مجال التمثيل.

تصريحات محمد غنيم 

وأوضح محمد غنيم خلال الحلقة إن التمثيل هوايته ولكن الطب هو مهنته كما تحدث عن أصعب المشاهد وأهمها والدور الذي عرفه الجمهور من خلاله كممثل كما تحدث عن كواليس أعماله الفنية واكتشاف موهبته.

من جانبه، قال الفنان محمد غنيم خلال برنامج زوم ونص: محمد رمضان بيحب شغله و بيحب يسمع وجهات نظر المخرج جدا و يتناقش معاه فيها و إنسان راقي في تعامله مع زملاء العمل. 

اقرأ أيضًا.. 

حنان شومان عن رد مصطفى قمر على نقد طارق الشناوي: غباء

حنان شومان في ذكرى ميلاد عبلة كامل: موهبة ملهاش شبه وتجربة خاصة جدًا 

وتابع، مش هنسي جدعنة محمد رمضان معايا لما عرف خبر وفاة والدتي و كان أول المتصلين بيا و بعتلي مساعدة زي ما ولاد البلد بيعملوا وقت أي شدة  مع إن قولت ليه أنا مش محتاجها.

وأضاف محمد غنيم، الفن في الطب زي المشرط بيفتح بطن المجتمع ليخرج منه كثير من القضايا الاجتماعيى  التي تحتاج للمناقشة.

واستطرد، أنا شوفت في الفن عيوبه و خدتها و مزايا و خدتها و في الطب ، ولو مكنتش قبلت بمزايا و عيوب أي حاجة كانت كل حاجة هتخرب.

رأي محمد غنيم في رضوى الشربيني وياسمين عز

وأردف، لو شبهنا الناس اللي  شايفين الفن رسالة و اللي شايفينه تسلية ب زي كدة   المنحازين للراجل و المنحازين للست، رضوى الشربيني عمالة تشتم في الرجالة و ياسمين عز تقول عمالة تقول كله إلا الفرعون الصغير ولا دي صح ولا دي صح لأن كل حاجة ليها سلبياتها و ليها عيوبها مفيش ست ملاك ولا راجل ملاك.

تابع موقع تحيا مصر علي