عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رامي صبري يرد على انتقادات الجمهور له بسبب الحفلات: قضية فلسطين مش هتتحل لما نوقف غنا

رامي صبري
رامي صبري

حرص الفنان رامي صبري الرد على كل الانتقادات التي طالته بسبب إحياء حفلاته الأخيرة في ظل الظروف الصعبة التي تمر بها المنطقة، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر

رامي صبري يرد على الانتقادات

وقال رامي صبري خلال بث مباشر له: احنا أكيد مع فلسطين وضد الضرب ولكن احنا مش هنوقف شغلنا، مش هنفضل قاعدين بناكل وبنشرب وبننام، والناس اللي بتكتب كومنتات أنا مش فاهم هي بتكتبها على أساس ايه، دا شغلنا واحنا كاتبين عقود عالمية بشروط جزائية كبيرة، بزعل لما بلاقي الناس بتفكر كدا، فلسطين بتضرب من قبل ما احنا نيجي في الدنيا، احنا لازم اه نقف جمبها وممكن نغني وندفع فلوس عشان فلسطين، قضية فلسطين مش هتتحل لما احنا نوقف غنا.

رامي صبري يعتذر لطلبة كلية الآداب بالإسكندرية

وسبق وأن حرص المطرب رامي صبري على تقديم اعتذار لجمهوره من طلبة كلية الآداب بالإسكندرية، بعد إلغاء حفل تخرجهم، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وكتب رامي صبري: جمهوري في الإسكندرية، وتحديدا طلاب كلية آداب أولا ألف مبروك على التخرج وربنا يوفقكم دايما.. ثانيا والأهم عندي لازم تعرفوا أني بحبكم جدا جدا، وبعتذرلكم تاني لعدم وجودي معاكم في حفل تخرجكم اليوم.. وأكيد مش أنا السبب.

وتابع: في سوء تنظيم كبير وعدم احترام الاتفاقات اللي تمت بيننا وبين الشركة المنظمة للحفل علشان الحفل يطلع بأحسن شكل ممكن من حيث الصوت والمسرح والشاشات وده للأسف محصلش لحد قبل الحفلة بيومين مفيش اهتمام ابدا وأنا شخصيا تدخلت وقولت أنه كده الحفله هتتلغي الرد كان فيه سلبية كبيرة وعدم اهتمام بالحفل من عند الشركة المنظمة حذرت أكتر من مرة على مدار يومين مفيش فايدة.

أغنية رامي صبري وروبي

ويستعد الفنان رامي صبري والفنانة روبي لإطلاق دويتو غنائي جديد يحمل اسم اضحك، وذلك خلال الساعات القادمة في مفاجأة جديدة من الثنائي بعد نجاح تعاون روبي مع أحمد سعد في أغنية يا ليالي.

وتعد أغنية اضحك هي أغنية دعائية لإحدى الشركات العقارية، وهي من كلمات عليم ومن ألحان إيهاب عبد الواحد وتوزيع وميكس وماستر على فتح الله وتسجيل أمير ناثان  وجيتار أحمد حسين وأوكورديون وائل النجار وتم التسجيل في استوديو Music Yard والأغنية من إخراج حسام الحسيني.

تابع موقع تحيا مصر علي