عاجل
الثلاثاء 05 مارس 2024 الموافق 24 شعبان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ابعتهاله في وشه .. ظهور مميز لـ رضا البحراوي على ريد كاربت حفل وشوشة

رضا البحراوي
رضا البحراوي

تألق المطرب الشعبي رضا البحراوي على ريد كاربت حفل وشوشة ببدلة سوداء مع كارفت باللون الرمادي ونظارة.

تحيا مصر

رضا البحراوي في حفل وشوشة

رضا البحراوي يوجه رسالة شكر لجمهوره

من جانبه، كتب رضا البحراوي عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: أول حاجة ربنا كبير أوى.. تاني حاجة أوجه الشكر لكل جمهوري اللي وقف معايا في كل النجاح.

تصريحات رضا البحراوي 

وتابع رضا البحراوي، يا رب ابعد عني الناس المريضة والناس الصفرا اللي مش بيحبوا الخير ليا، سبوني بقى في حالي عشان أنا والله والله تعبت في الشغلانة دى أوى خليكوا في حالكوا وسيبوا الملك للمالك وشيل عينك عني.

هذا وقال رضا البحراوي خلال برنامج صاحبة السعادة: حاسس بحب الناس وده بفضل دعاء والدتي ووالدتي

وتابع، غاويت الغناء من وأنا 8 سنين في طنطا أنا من طنطا منطقة شعبية كنت بغني في الحنن والشوارع، وكانوا بيوقفوني يقولوا صوتك حلو لحد ما قابلني علي عبد الستار المخرج والمنتج بتاعي وخدني، وأول شريط ليا مخدتش فلوس فيه أنا كان همي الشهرة بس وأول فرح بعد مانزل الناس شالوني فأبويا عيط.

اقرأ أيضًا.. 

خاص| عابد عناني يظهر كضيف شرف بمسلسل الحشاشين في رمضان 2024

عابد عناني: رفضت أعمال كتير مؤخرًا لهذا السبب

واستطرد، أنا اشتغلت كل حاجة وأنا صغير بـ 10 و15 جنيه لأن والدي ووالدتي على قدهم ومكنش بشرب حاجة، وكان عندنا عربية مكروباص اشتغلت عليها كومسري ومكنتش بتارجيت الفن.

بدايات رضا البحراوي 

وأردف، أما سبت البيت وروحت أغني والدي كان بيجي معايا دايما لحد ما تعبت ووالدي وهو على السرير قالي ربنا يرزقك عشان انت حنين على أهلك، ووالدتي بعدها تبعت تعب نفس تعب والدي وربنا يشفيها لأنها حياتي كلها، ووالدتي مرتبطة بطنطا وأما أقولها تعالي القاهرة انا مبعرفش امشي خطوة الا بيها واي حاجة تطلبها لازم أعملها.

وتألق رضا البحراوي في فيلم البعبع بطولة العمل كل من النجوم  أميرة كرارة، وياسمين صبرى ، وباسم سمرة، ومحمد عبد الرحمن توتة، ومحمد أنور، وعباس أول الحسن ، وهو من تأليف إيهاب بليبل، ومن إخراج حسن المنباوى.

وقصة فيلم البعبع تدور في إطار من الحركة والكوميديا، حيث تقع طبيبة صيدلانية في حب المجرم سلطان الذي يقرر التوبة وترك الإجرام، ويواجه مع صديقه سوكا العديد من المواقف التي تغير مجرى اﻷحداث رأسها على عقب.

تابع موقع تحيا مصر علي