عاجل
السبت 11 مايو 2024 الموافق 03 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مع السلامة يا عشرة عمري.. زوجة أحمد البدري تنعيه بكلمات مؤثرة وتوجه رسالة لتامر حسني| خاص

زوجة أحمد البدري
زوجة أحمد البدري

حرصت زوجة المخرج الراحل أحمد البدري على نعي زوجها بكلمات مؤثرة، وذلك أثناء استقبالها للمعزيين في مسجد الحامدية الشاذلية بالمهندسين.

تحيا مصر 

نعي زوجة أحمد البدري له 

وقالت زوجة أحمد البدري خلال لقائها بموقع تحيا مصر: مع السلامة ياحب عمري يا عشرة 23 سنة.. الدنيا وحشة اوي من غيرك الناس كلها بتحبك وانت عارف ان الناس كلها بتحبك.

زوجة أحمد البدري 

 

وتابعت حديثها، قائلة: هو قبل ما يدخل المستشفى خد قرار أنه ما يقولش لحد ولا مخلوق وكان عارف أنه هيحصله بتر، وبعد البتر حصل ميكروب جامد في الدم لدرجة أننا مكناش عارفين نتحكم فيه وكان ضغطه على طول واطي وضربات القلب مش منتظمة وقعد 10 أيام في العناية المركزة، ومكنش عايز حد يشوفه وهو في الحالة دي، لحد ما ربنا رحمه

زوجة المخرج أحمد البدري: كان بيعيط أنه محدش بيسأل عليه 

واختتمت حديثها، بالكشف عن تفاصيل خلاف أحمد البدري وتامر حسني، فقالت: في آخر لقاء لأحمد البدري مع رغدة شلهوب كان بيعيط عشان محدش كان بيسأل عليه، هو مكنش عنده مشكلة شخصية مع تامر حسني لكن كان مشكلته في السؤال.

ووجهت رسالة لتامر حسني قالت فيها: هو كان بيحبك جدا وكان نفسه يخرجلك فيلم كمان بعد عمرو وسلمى بس ربنا رحمه.

وفاة أحمد البدري 

جدير بالذكر، أنه جاء نبأ وفاة المخرج أحمد البدري على لسان  الفنان أشرف زكي نقيب المهن التمثيل، وذلك عن عمر ناهز 69 عاما، حيث لفظ أنفاسه الأخيرة على سرير المستشفى بعد تعرضه لبتر في القدم نتج عنه مضاعفات شديدة أدت إلى وفاته.

وكانت آخر أعمال المخرج أحمد البدري قبل رحيله من خلال فيلم الشنطة، الذي خاض بطولته الفنان بيومي فؤاد إلى جانب نخبة من نجوم الفن الآخرين.

تابع موقع تحيا مصر علي