عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى حجاج عن ألبومه الجديد: بيضم 7 أغاني منها دويتو مع أحمد سعد

مصطفى حجاج
مصطفى حجاج

أشاد المطرب مصطفى حجاج بتعاونه مع المنتج هاني محروس في أول تجربة إخراجية له، وذلك خلال لقاء ببرنامج عرب وود.

تحيا مصر

تصريحات مصطفى حجاج

وقال مصطفى حجاج: هو فكره في الأغاني برا الصندوق، وهو راجل بيفكر صح، ودي أول مرة يخرج وإن شاء الله تبقى أحسن حاجة.

وبسؤاله عن تفاصيل ألبومه الغنائي الجديد: الألبوم 7 أغاني، في منهم 3 أغاني فرحانين، والباقي دراما منهم 2 دويتو واحد مع نورهان المرشدي نجمة جديدة وصوتها حلو وفي واحد مع أحمد سعد، وهتبقى مفاجأة للوطن العربي كله، كفكرة وكلام واللحن والتوزيع والغنا.

مصطفى حجاج وأولى تجاربه التمثيلية

وسبق وأن كشف المطرب مصطفى حجاج عن أولى تجاربه في مجال التمثيل وذلك من خلال مسرحية صوابع زينب والتي تعرض حالية خلال موسم الرياض السعودي حيث بدأ عرضها أمس الخميس الموافق 16 من شهر نوفمبر الجاري.

وقال مصطفى حجاج خلال لقائه ببرنامج “عرب ودد” معربًا عن سعادته بأولى تجاربه التمثيلية: تجربة هايلة وأنا أول مرة أمثل وهنا في الرياض في طاقة إيجابية من الجمهور والممثلين الهايلين اللي موجودين معايا.

وترصد قصة مسرحية صوابع زينب، زينت التي تعيش في حي شعبي مع بناتها الثلاثة وهم سندس وداليا ونانسي، وتسعى بكل الطرق لتزوجيهن لتأمين حياتهن بعد وفاة والدهم، ولكن يصعب على زينب السيطرة على بناتهم بسبب شخصيتهم المختلفة لتستغل إحدى الشخصيات الواقع في حبها للزواج منها.

أخر أعمال مصطفى حجاج

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال مصطفى حجاج أغنية قلبي معاك، التي طرحها منذ يوم واحد، عبر موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب.

وتقول كلماتها: لو قولت كلمة تزعلك ده لساني انما قلبي ده موضوع تاني لو فيه تصرف كان بدر يوم مني و ضايقك اوي معلش غصب عني لو قولت كلمة تزعلك ده لساني انما قلبي ده موضوع تاني لو فيه تصرف كان بدر يوم مني و ضايقك اوي معلش غصب عني ارجوك تفكر ف اللي بينا يا سكر ارجوك تراجع قلبي كله مواجع ارجوك تعطف ع الغلابة ولطف الجو بينا يا قلبي نفسه ف ضمه انت الهنا وانت السعادة التامة قلبي معاك والبعد جنني و مين واخد حبيبي مني و ليه قلبك قسي عليا كفاية حارمني من رؤياك قلبي معاك والشوق مسهرني غيابك عني ده قهرني و سوء الظن حيرني لامتى يا غالي هستناك لو سوء تفاهم بينا افهمهولك اوعى تصدق حتى لو حلفولك الي انت عايزه مني هعملهولك يا ابو قلب طيب.

تابع موقع تحيا مصر علي