عاجل
الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

قدمتلها بقدونس على طريقة روميو.. سامح الصريطي يكشف كواليس زواجه بالمطربة حنان

سامح الصريطي وزوجته
سامح الصريطي وزوجته _ أرشيفية

تحدث الفنان المصري سامح الصريطي، عن تفاصيل زواجه بالمطربة حنان، وذلك في لقائه مع الإعلامية إسعاد يونس في برنامج صاحبة السعادة الذي تقدمه على قناة dmc الفضائية.

تحيا مصر يرصد كواليس زواج سامح الصريطي بالمطربة حنان.

كواليس زواج سامح الصريطي بالمطربة حنان

وقال سامح الصريطي: الحقيقة أنا حسيت في الفترة الأخيرة بدرجة قرب شديد منها، فالاحساس اللي جوايا هو جواها، بنتعامل كأصدقاء واخوات لكن في شئ ثاني بدأ يتسحب ويتسلل كدة، فقلت لها مش فاضل غير إننا نتجوز. 

سامح الصريطي في صاحبة السعادة 

وتابع، أنا لاقيت الفرصة المناسبة لأني أقول الجملة دي، وهدية حزمة البقدونس جبتها عشان أقولها إني فاكر أنك بتحبي البقدونس، ومش كده وبس كنت حاطه ورا ضهري وقدمته زي روميو.. ولما قلت هي ارتبكت، فقلت لها مترديش خالص دلوقتي، وقعدنا عادي جدًا بعدها، وبعدين سافرت ألمانيا وتعاملنا عادي كأن مفيش حاجة ثم حسيت من خلال مفرادتها وكلامها أنها موافقة.

تصريحات سامح الصريطي 

وأضاف، كان فيه شروط أهمها أولادنا يوافقوا، فكأني طلبت ايديها من ابنها، وبمجرد ما قلت لابتهال بنتي لاقيتها فرحت جدًا، وبنتي أية كلمتها في لندن وسعدت جدًا بالخبر.. واتفقنا نعيش في هدوء بعيد عن الأضواء لأننا كنا خايفين من السوشيال ميديا ومن ردود أفعالها.

اقرأ أيضًا.. 

إلهام شاهين تكشف عن كواليس تحضيرها لشخصية سوسو في مسلسل الفريدو

بعد الفريدو.. عابد عناني عن انتقادات انحصاره في أدوار الشر: الكاركتر فيه جزء مقدمتهوش قبل كده من جانبه، أوضح سامح الصريطى، خلال لقائه مع أيمن عدلى مقدم برنامج أخبار مصر: العمل التطوعى جزء ‏من شخصيتى وحياتى منذ انضمامى  للأسر الجامعية وأنا طالب، حيث تعلمنا ‏حب العمل الأهلى والتطوعى ومساعدة وجبر خواطر الناس، وهى نعمة كبيرة لا ‏يشعر بها أى أحد.

وكشف سامح الصريطي عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، انا مشخصاتى واعتز بما اعطاه الله لى من موهبة تميزنى عن غيرى فى تجسيد شخصية غير شخصيتى الحقيقية ارسخ بها للقيم الاخلاقية النبيلة لصلاح الفرد و المجتمع واعبر بها عن معاناة الناس وأحلامهم  فى اطار من المتعة والجمال .. والذى يسيء الى ماأعطاه الله الواهب لانسان  من موهبة ينفع بها غيره هو لا يسيء إلا لنفسه.

تابع موقع تحيا مصر علي