عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خدته منها وهي في شهور العدة.. كواليس ارتباط شيرين عبد الوهاب بخطيب ميرهان حسين السابق

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب وميرهان حسين _ أرشيفية

انقلبت الدنيا رأسًا على عقب بمجرد انتشار نبأ ارتباط النجمة المصرية شيرين عبد الوهاب، بعد فترة قصيرة من انفصالها عن المطرب حسام حبيب حيث أنها لازالت في شهور العدة ويرصد تحيا مصر التفاصيل خلال السطور التالية. 

شيرين عبد الوهاب تتعرض لهجوم بسبب ميريهان حسين 

ووُجهت انتقادات لازعة للفنانة شيرين عبد الوهاب بسبب ميريهان حسين، حيث أن شيرين وقعت في حب خطيب ميرهان القديم والذي كان من المقرر الاحتفال يزفافهما فبراير القادم، إلا أن طبيب النساء المشهور ترك ميرهان من أجل شيرين عبد الوهاب.

اتهام شيرين عبد الوهاب بخطف خطيب ميرهان حسين 

فاتهم الجمهور شيرين عبد الوهاب بأنها سرقت خطيب ميرهان حسين وأفسدت فرحتها التي كان لا يفصلها عنها سواء أيام قليلة.

على الصعيد الآخر، رد الشاعر بهاء الدين على ندم شيرين عبد الوهاب على أغنيته، قائلًا: مش متعود أرد على أي حد.. ولكن لما حد يتجاوز حدوده لازم يقف مكانه، ويعرف إنه مهما اتعود يغلط لازم ييجى عند بعض الأسماء ويحاسب ويخلى باله، وخاصة لما حد في كل كارثة يدافع عنها.. وهتكلم باختصار جدا.

أزمة شيرين عبد الوهاب مع بهاء الدين 

وتابع بهاء الدين، المشهد الأول، أول يوم دخلت شيرين عبد الوهاب مكتبي كانت مع الأستاذنصر محروس، اللي هو صاحب الفضل في تقديمها، وبعد دقائق من اللقاء لقينا شيرين بتبكي وسألها نصر بتعيطي ليه ردت علشان أنا قاعدة مع الأستاذ بهاء

وأضاف، والمشهد الثاني رشحتها تغني كتير بنعشق، ولولا موافقة نصر احتراما للعشرة اللي بنا ماكانتش هتغنيها، لأنها كانت موقوفه من النقابة.

واستطرد، المشهد الثالث لما فوجئت بمدير أعمالها الراجل اللي أنا بحبه وبحترمه، لقيته بيكلمنى نيابة عنها ويقولي سمعني الجديد، وده طبعا خطأ لأن اللى بيغني مهما كان اسمه مش المفروض يغلط غلطة زي دي، لأن المشهد ده مش لايق على المشهد الأول.. المشهد الرابع والأخيرأغنية ماتجرحنيش أنا لحد الآن مش عاجبني غُنا شيرين مع احترامي الكامل لصوتها، وأكيد لولا الأستاذ نصر ماكانش هيتم اللقاء.. وماتجرحنيش من أهم أعمالي ومن حقي أدافع عنها نتاج تهور اللي غنيتها.

اقرأ أيضًا.. 

دعاء حلمي تشيد بفيلم خمس جولات: تجربة طازجة بشباب زي الورد موهوبين

طارق الشناوي عن هجوم دعاء حلمي على مسلسل سفاح الجيزة: قراءة متسرعة ضد الفن والإبداع

واستكمل، وكمان لأول مره ألاقي حد بيحارب نَفسه وبيغلط في مبدعين اشتركوا في صناعته.. وعشان أكتب الكلام ده يبقى شيرين غلطانه كالعادة، بس كان لازم أقولها ما تعمليش كده تاني وأنتي بتكبري بس مش هتعدي حدود حجم بعض الأسماء ولا أعمالهم.

تابع موقع تحيا مصر علي