عاجل
الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كزبرة عن مشاركته في فيلم الحريفة: خطوة كبيرة في نجاحي وتحقيق حلمي

كزبرة- فيلم الحريفة
كزبرة- فيلم الحريفة

أعرب مطرب المهرجانات الشعبية كزبرة عن سعادته البالغة بالمشاركة في فيلم الحريفة والذي يخوض بطولته إلى جانب نخبة من نجوم الفن الشباب الأخرون على رأسهم الفنان نور النبوي، مشيرا إلى أنها خطوة هامة في تحقيق حلمه إلى جانب المنتج طارق الجنايني.

كزبرة عن طارق الجنايني: شكرا على وقفتك جنبي انت أخويا الكبير

وجاء منشور كزبرة عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك ورصد موقع تحيا مصر: أحمد حمدي حتة  بيمسي علي اخواته الحريفة، كنت عايز اقولكم اني بجد كسبت اخوات بجد وربنا يخليكوا ليا ومبسوط اوي ان كنت جزء من العمل معاكم واتعلمت منكوا حاجات كتير وعمري بجد مهنساكوا عشان انتوا احلي حاجة حصلتلي في حياتي  وبشكر ربنا علي ان خطوة نجاحي وتحقيق حلمي كانت معاكم يا أشطر رجالة في الدنيا.

كزبرة في فيلم الحريفة

وتابع كزبرة حديثه، قائلا: شكرا لاستاذ طارق الجنايني علي وقفتك جنبي بجد انت اخويا الكبير واستاذي وأبويا ويشكر استاذ روؤف السيد سفاح المخرجين علي كل اللي عملته معايا علي الشخصية والمساحة اللي كنت سيبهالي عشان اطلع اللي عندي وشكرا لأستاذ اياد صالح علي السيناريو الجامد وعلي دور حتة ياحلي قلم حامي وشكرا لفريدة فؤاد اجمد استايلست في مصر بجد على اللبس الفاجر.

كزبرة لـ نور النبوي: شكار لأخويا نجم الشباك الأول

وتابع كزبرة حديثه، قائلا: بشكر احلي بندق اخويا الكبير علي نصايحك  وشكر لاحلي مدير تصوير ميخا العالمي وشكرا لأحلي يارا العشري ملكة الماركتنج وشكرا لكل الناس انا مش عايز انسي حد بس والله ربنا يخليكوا ليا  وشكرا لاخويا وحبيبي نجم الشباك الاول نور النبوي.

أبطال فيلم الحريفة

وكان كزبرة قد شارك في أولى أعماله الفنية من خلال فيلم الحريفة إلى جانب كلا من النجوم نور النبوي، أحمد غزي، نور إيهاب وأحمد حسام ميدو وكزبرة وخالد الذهبي وبيومي فؤاد، والعمل من تأليف إياد صالح وإخراج رؤوف عبد السيد.

تفاصيل فيلم الحريفة لـ نور النبوي

ويعرض فيلم الحريفة لـ كزبرة ونور النبوي في دور العرض السينمائية المصرية منذ يوم 5 من شهر يناير المنقضي، وحقق العمل نجاحات كبيرة منذ فترة عرضه حتى الأن وتدور أحداث الفيلم حول ماجد لاعب كرة القدم الذي تدفعه الظروف العائلية إلى أن ينتقل من مدرسته الدولية إلى مدرسة حكومية، وهناك يتعرف على مجموعة من زملائه من خلفيات مختلفة، وينضم إلى فريقهم الذي يشارك في مباريات بالساحات الشعبية ومراكز الشباب ومعًا يحلمون بأن يشاركوا في بطولة كبيرة.

تابع موقع تحيا مصر علي