عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بلقيس: عايزة اتجوز ولو حبيت جديد هعملكم اغاني حب كتير

بلقيس
بلقيس

كشفت المطربة بلقيس عن نيتها في الزواج للمرة الثانية وذلك خلال لقاء تليفزيوني لها على هامش حفلها الغنائي في الامارات، مشيرة إلى أنها ترغب في الزواج ولكن لم يأتي لها الشخص المناسب حتى الآن.

بلقيس: عايزة اتجوز بس مجاش العريس المناسب 

وقالن بلقيس في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: أنا عايزة أتجوز برضه، لسه مجاش العريس بس أنا عايزة أتجوز وماله يا أخويا نتجوز، اللي عايزني يجيلي، أنا مبروحش لحد، الواحد ينفصل ويزعل ويرجع يحب من أول وجديد وينسيك القديم، صح ولا لا؟، لما أرجع أحب هعملكم أغاني حب بالكوم.

المطربة بلقيس 

بلقيس: انا دلعت اليمني والمصري والكل 

وعن نجاحها مع الفنان سيف نبيل في أغنية ممكن التي حققت نجاحات كبيرة على موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب متخطية أكثر من 140 مليون مشاهدة، قالت بلقيس: ما في حد يطلع معك ويغني معاك في فيديو كليب وما يكون شريك نجاح، الأغنية اعتمدت بنجاحها بشكل أساسي بوجودي ووجوده فهو شريك نجاح.

وأكدت بلقيس في تصريحاتها: أنا دلعت اليمني والمصري والإماراتي ودلعت الكل.

بلقيس 

وسبق وأن تحدثت بلقيس عن دخولها في علاقة عاطفية، حيث قالت في تصريحات سابقة: أنا لا أنا بداعب جمهوري فقط، مفيش أي حاجة، وإذا كان شخصًا من جازان فهذا شرف لي.

آخر أعمال بلقيس

ويذكر، أن آخر أعمال بلقيس طرحها لأغنية ألف روح، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، والتي تقول كلماتها: قالوا دي يوم يومين اخرها ولو توصل لفين في غيرها دي وقعة ووقعتين كبيرها ونمسح اسمها  قالوا كلام كتير وأعدّي انا مش شايفة غير تحدّي عايزة افرح واطير لوحدي بناس انا احبها  انا جامدة ومش بخاف انا عاشقة الاختلاف انا شايلة على الكتاف احلامي من زمان  انا واحدة بألف روح انا عايشة بكوم طموح خلي اللي يروح يروح وهكمل مهما كان  مهما بقع بقوم قوية ولو وسط الهموم بمية انا مش هبقا يوم ضحية ووعد الحر دين  انا رحلة ف لِعب طفولتي انا قصة تعب بطولتي قلبكو ليه اترعب دي صورتي شوفتوا وصلت فين.

وتعد أغنية بلقيس الف روح من كلمات الشاعر الغنائي أحمد حسن راؤول، وألحان غي مانوكيان، وبمشاركة الموزع الموسيقي سليمان داميان، والكليب من إخراج إيلي فهد.

تابع موقع تحيا مصر علي