عاجل
الخميس 09 مايو 2024 الموافق 01 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شادي شامل: اكتشفت أن الحلق للرجالة مش للستات.. وكله بقى يتجوز ويطلق ويرمي عياله

شادي شامل
شادي شامل

كشف الفنان شادي شامل عن رأيه في خضوع الفنانين لعمليات تجميل، وارتداء بعضهم للحلق، وذلك خلال لقاء له ببرنامج رؤيا مصر.

تصريحات شادي شامل عن الحلق وعمليات التجميل

وقال شادي شامل في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: ممكن الفنانين يعملوا بوتوكس، ولكن لو عملية التجميل هتخلي شكلك وحش متعملهاش، أما بالنسبة للحلق موضة بلبسه في العروض الخاصة، لكن في البيت بلبس جلابيه عادي.

شادي شامل

وتابع: السر في انتشار موضة الحلق، هي إنها طول عمرها موضة بره ولما الناس بدأت تقرأ عرفت أن الحلق كان معمول للرجالة المحامين زمان، ولما عملت سيرش اكتشفت أن الحلقان دي للرجالة مش للستات.

رأي شادي شامل في الزواج

وفي اللقاء ذاته، كشف شادي شامل عن رأيه في الزواج، فقال: دلوقتي لازم الناس تخاف من الجواز لأن نسب الطلاق عالية وكله بقى يتجوز ويطلق ويرمي عياله.. وأنا ليا صحابي مبيحبوش يتجوزوا علشان بيشوفوا أصحابهم بيطلقوا كتير.

شادي شامل يهاجم الغير صائمين

وعلى صعيد أخر، هاجم شادي شامل الغير صائمين في شهر رمضان، من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وكتب شادي شامل: عيب لما تكون راجل شحط وست شحطة تفطروا في نهار رمضان عن عمد بدون أسباب مرضية والله ده أنا أعرف أخوه مسيحين بيصوموا معانا عيب يا حبيبي عيب يا حبيتي انا مش ربنا و لا بحكم على حد بس مش عيني عينك كده.

منى عبد الوهاب تهاجم شادي شامل

ومن جانبها، حرصت المذيعة منى عبد الوهاب الرد على منشور شادي شامل بخصوص الغير صائمين في شهر رمضان، فكتبت: مدير شؤون الصائمين و رئيس الرقابة على أسباب المفطرين، الرئيس المعين من الله على شؤون خلقه بيقولكوا عيب! بس هو مش شايف إنه لما يحشر نفسه بين طاعة العبد و ربه إن دا عيب، ولا شايف إن التدخل في شؤون الله مع خلقه إساءة أدب مع الله و لا إنها أكتر من عيب.. يا ريت نطلع لكل مواطن رخصة إنه يقدر يوقف مواطن آخر يسأله عن أسباب إفطاره و إن كانت أسباب غير جائزة شرعاً يدخله النار و يخلصنا بقى من الأشرار دول. المصيبة إنه مسمي نفسه فنان! فيجي مواطن آخر يعلي عليه و يقوله الفن أصلاً حرام.

تابع موقع تحيا مصر علي