عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رمضان 2024.. أبطال مسلسل لحظة غضب

مسلسل لحظة غضب
مسلسل لحظة غضب

تخوض الفنانة الأردنية صبا مبارك، السباق الرمضاني المقبل 2024، بمسلسل لحظة غضب المكون من 15 حلقة، والذي يضم مجموعة من النجوم المصريين.

مسلسل لحظة غضب في رمضان 2024

ويشارك في بطولة مسلسل لحظة غضب الذي يرصده تحيا مصر إلى جانب صبا مبارك، كل من: علي قاسم وسارة عبد الرحمن ومحمد شاهين ونادرين الفرج، والعمل من تأليف مهاب طارق وإنتاج طارق الجنايني.

أبطال مسلسل لحظة غضب 

Watch it  تشوق جمهورها لمسلسل لحظة غضب 

وشوقت منصة Watch it، جمهورها لمسلسل لحظة غضب المقرر عرضه خلال السباق الرمضاني المقبل 2024، حيث نشرت عدة صور لأبطال العمل من الكواليس، ومن المتوقع أن يحقق المسلسل نجاح واسع ويلاقي ردود فعل إيجابية.

محمد شاهين من مسلسل لحظة غضب 

صبا مبارك تتألق في مسلسل بين السطور 

من جانبه، يُعرض للفنانة صبا مبارك خلال الفترة الحالية، مسلسل بين السطور وهو بطولة صبا مبارك، أحمد فهمى، محمد علاء، سلمى أبو  ضيف، وليد فواز، ناردين فرج، باسل الزارو، على الطيب، دنيا المصرى وغيرهم، وهو معالجة درامية وإشراف على الكتابة نجلاء الحديني، وتطوير ورشة سرد وإخراج وائل فرج.

وكشف الجمهور عن رأيه في أداء هند صبري بمسلسل بين السطور قائلًا: هنلاقي صبا مبارك بتجسد دور ليه ابعاد كثير و مختلفة شخصية فيها تناقضات كثير أوي من ناحية هي انثى بتدور على الحب و الاستقرار و من ناحية تانية هي صحفية و مذيعة موهوبة جداً عندها طموح هايل و كبير تقريباً ده تناقض ممكن نلاقيه عند ستات كثير أوي و لكن مين منهم ممكن يتجاوز كل حدوده عشان يقدر يوصل لأهدافه " هند سالم " تقدرصبا مبارك بترجعلنا في دور انثوي قوي بتمثل فيه كل التناقضات اللي قولنا عليها دي بتقدر توصلنا مشاعرها المتناقضة و قراراتها اللي قد تكون في لحظة متسرعة و غير مدروسة و في لحظة تانية عميقة جداً , في لحظة بتفكر في كل اللي حواليها و اللحظة اللي بعدها مش بتفكر غير في هند , في لحظة ضعيفة جداً و متذبذبة , و في لحظة واثقة جداً.. مش سهل تلاقي بطلة قادرة تسجل التناقضات دي كلها قدام الشاشة بالثبات و القوة دي برغم ان ممكن تتعامل مع ناس عندها تناقضات كثير في حياتك اليومية بس تشوفهم على شاشة التلفزيون , و تقتنع بيهم قليلين اللي بيقدروا يعملوا كدة و صبا منهم.

وعن مشهد محمد علاء مع صبا مبارك في مسلسل بين السطور، قال أحدهم: مسلسل بين السطور.. الدفاع المستميت من جيمي أندرسون عن حُبه لهند يستحيل يكون محل تقييم من أي مخلوق مخاضش التجربة بكل تفاصيلها.. فيه لقطة في العربية حلقة 10 لما وعدته إنها هتاخد شوية وقت وترجع له، كان فرحان فيها زي الطفل الصغير.. هو ده الوصف الدقيق للراجل لما يحب بجد، مُمكن يتخدع وينضحك عليه بدل المرَّة مليون، ومستحيل يتعلِّم أو يحرَّم؛ لأنه وقتها مبيكونش عنده عقل، تمام زي الأطفال الصغيرين؛ حُب خام نقي صافي مفيهوش كل شوائب الحياة ومثالبها مهما كان الغدر أو الحرمان أو حتى الظروف المنطقية المُحيطة بيه وباللي بيحبها.. فاللي بيعمله جيمي من التمسُّك بهند بالذوق والعافية والمحايلة وأحيانًا التهديد مش الغرض منه أبدًا أذيتها ولا الإساءة لها، لكنه واحد بيدافع عن شيء أغلى من حياته، وطبيعي يغلط لأنه مش بيتصرَّف بعقل، ولا يُمكن لعقل أي إنسان إنه يحكُم على تجربة قلب إنسان تاني؛ فلو كان للعقول منطق ممكن يجمع بينها فالقلوب معندهاش خالص الإمكانية دي.. الشخصية مش مُركبة خالص ولا مُعقدة، لكنها واضحة وصريحة ومفهومة لأي حَد عارف يعني إيه حُب وحرمان من حبيب، شخصية جيمي اللي بيعملها باقتدار محمد علاء شخصية إنسان بيحب بجد ومحروم من حُبه.. وقمة الإبداع لما يحسسك إنه مش بيمثِّل. 

تابع موقع تحيا مصر علي