عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أنس بوخش: علاقتي بوالدي رسمية.. وسر نجاحي الإنصات لا الاستماع

أنس بوخش
أنس بوخش

تحدث المحاور الإماراتي أنس بوخش عن تفاصيل علاقته بوالديه، ومدى تأثره بانفصالهما، وذلك خلال لقاء له ببرنامج صاحبة السعادة، مع الإعلامية إسعاد يونس، عبر شاشة تلفزيون قناة دي إم سي.

أنس بوخش: علاقتي رسمية مع والدي

وقال أنس بوخش في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: علاقتي رسمية مع والدي، فيها حب وفيها احترام بس مفيهاش صداقة، يعني أنا والوالدة أصدقاء جدا، ووالداي انفصلوا وأنا عندي 19 سنة ومتوقعش أن الانفصال دا جابلي تروما لأني كنت في أمريكا بدرس، والوالدة محسستناش بتأنيب ضمير أو بأننا عاجزين كأولاد، ومكنش في حد من أخواتي مقتدر ماليا.

أنس بوخش

وتابع: فولا مرة قالت أنا معنديش فلوس، ولا مرة حسستنا بالعجز، وحسستنا أن كل شي تمام، والطلاق مأثرش علينا، وأبويا وأمي عاملين زي زيت الزيتون والخل ما يختلطون مع بعض بس كل واحد زين، وولا مرة تصارعوا قدامنا بالكلام أو تجادلوا، وأنا مقرب لأمي من الأول وأبويا كان مشغول.

سر صنعة أنس بوخش

وفي اللقاء ذاته، كشف أنس بوخش عن سر نجاحه في اللقاءات التي يقوم بإجراءها، فقال: أنا مش بشوف نفسي غامض، ويمكن الناس بتشوفني كدا عشان اتعودنا في عالم السوشيال ميديا أن الناس تظهر كل شي، ومعنديش شي أخشاه، ويمكن مش بتبرع بالمعلومات زي ناس كتير، بس لو اتسألت هجاوب عادي، كتير بيسألوني أيه سر صنعتك وبصراحة معنديش جواب.

واضاف: اللي بحسه أن كل إنسان في العالم دا بيبقى عايز يفضفض بس مش لأي حد، لشخص معين بس، وأن تنصت لا تسمع، فيه ناس بيسمعوك بس مخها مش معاك، ولازم محكمش على الضيف ودا مهم، والطاقة شي مهم، وبشوف أن طاقتي مريحة، والإنصات اكتسبته عشان مكنتش منصت وفي بدايات برنامجي كانت الناس بتقولي أني بقاطع الضيف، ومش بخلي حد يتكلم.

أخر ضيوف أنس بوخش

ومن الجدير بالذكر أن أخر ضيوف أنس بوخش في برنامج ab talk المطرب أحمد سعد، وفيها فجر الفنان المصري أحمد سعد عدة تصريحات خلال حلوله ضيفًا على برنامج Abtalks الذي يقدمه الإعلامي أنس بوخش عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات العالمي يوتيوب.

وقال: بقالي 3 سنين بنجح نجاح كبير عليا جدًا.. وكل سنة بيحصل ليا حاجة غريبة الناس بتقولي السنة دي سنتك فبخاف فـ بجتهد أكتر.

تابع موقع تحيا مصر علي