عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى كامل يهاجم طارق الشناوي: محدش ياخد برأيه هو ميعرفش حاجة عن النقد

مصطفى كامل
مصطفى كامل

تحدث الفنان مصطفى كامل، نقيب المهن الموسيقية عن مشكلته مع الناقد الفني طارق الشناوي حيث تشتت علاقتهم بسبب هجوم الأخير على مصطفى قمر، مشيرا إلى أنه لا يفضل أن يرتبط اسمه بـ اسم طارق الشناوي نهائيا.

مصطفى كامل يهاجم طارق الشناوي

وقال مصطفى كامل خلال حلوله ضيفا على برنامج العرافة لـ الإعلامية بسمة وهبة ويعرض على شاشة قناة المحور ورصده موقع تحيا مصر: "اتمنى ما يكونش ليا علاقة بيه.. انا مش عارف هو عايز اي، ده واحد قاعد ماسك كوباية الشاي وعمال يشتم الناس ويهينهم.

وتابع مصطفى كامل حديثه عن دافعه عن مصطفى قمر وهجومه على طارق الشناوي، فقال: انا مسمحش لحد أنه يغلط في زميل ليا، ومصطفى قمر ده عشرة عمري وكرسي النقابة ده اللي ملجمني وممكن اسيبه بكرة عادي، أنا أهم حاجة عندي أصدقائي وعلاقتي بيهم.

مصطفى كامل في العرافة

بسمة وهبة تحرج مصطفى كامل على الهواء

وأضاف مصطفى كامل، : مسمحش لحد يغلط في حد أنا احتويته أو لحد في حمايتي حتى لو مطرب مهرجانات اللي أنا دفعت عنهم واتبنيتهم، لترد عليه بسمة وهبة حديثها، قائلة: أيوة ما انت قبضت منهم 80 مليون جنيه.

مصطفى كامل في العرافة

وعن علاقته بالفنان محمد فؤاد، قال مصطفى كامل: ده حبيبي وعشرة عمر ومفيش بيني سن والكلام ده احنا بنقابل بعض بيقولي يا ولا وبقوله ياض عادي، وإنه مكتبش اسمي على أغنية ليه من كتابتي زعلني شوية ولكن إحنا أسرة بنزعل وبعدها بنرجع نتصالح تاني وأنا نسيت الموضوع ده من زمان، وهو قالي أن نسيت معلش حقك عليا.

مصطفى كامل وأزمة حلمي بكر

وكان قد تحدث مصطفى كامل في الجزء الأول من حلقته في برنامج العرافة عن تفاصيل أزمة الموسيقار حلمي بكر، حيث قال:  ابن حلمي بكر بعتلي انه عايز يحضر دفن والده فقولتله اعملي رسالة صوتيه بده وصورة ليكي وهو بعتلي صورة وهو بيبتسم ووقتها قولتله لا لازم تكون صورتك حزينة ووقتها بعتنا لعدد من وسائل الإعلام عشان نوصل صوته ووقتها كلمنا الأجهزة المعنية وشقيقه كان عايز يدفنه هما كانوا 5 أطراف كل حد بيقولي حاجة ووقتها عرفنا أنا ونادية مصطفى إن فيه حاجة غلط.

وأكد: كلنا هنتجنن على حق حلمي بكر إلا قرايبه.

تابع موقع تحيا مصر علي