عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رامز جلال ساخرًا من سمية الخشاب وأيتن عامر: بكرش محتاجين يخسوا

أيتن عامر وسمية الخشاب
أيتن عامر وسمية الخشاب

وقعت الفنانة سمية الخشاب والفنانة أيتن عامر ضحية الحلقة 11 من برنامج رامز جاب من الآخر الذي يعرض عبر قناة Mbc مصر مباشرةً عقب صلاة المغرب.

سمية الخشاب وأيتن عامر في رامز جاب من الآخر 

وقال رامز جلال عن سمية الخشاب وأيتن عامر في تصريحات يرصدها تحيا مصر: معايا بلطيتين من نفس التقسيمة والقطعية وكان بينهم أتفه قضية، قال إيه دي لبست فستان دي طب وإحنا مالنا يا ولية.. إنتو للدرجادي حالتكم بقت مستعصية.

سمية الخشاب 

رامز جلال يسخر من سمية الخشاب وأيتن عامر 

وتابع:  مبلطخين ومقلبظين بياكلوا فول باللية.. مشوفتلكوش دور أثر فيا ولا جايزة حتى من مهرجان الدقهليه.. الفتة والتقلية.

وأضاف، اتخانقوا على فستان معفن.. وبكرش محتاجين يخسوا. 

تصريحات سمية الخشاب
 

من جانبه، قالت سمية الخشاب: البنت زي الولد بالظبط، ولا اي حاجه تقدر تمنع البنت من انها ترفض اي حاجه هي مش عايزاها، مش عاجبك وعايز تستعبدها بالقرشين اللي اتجوزتها بيهم متتجوزش احسن لك، وياريت متجوزوش بناتكم الا لما تكشفوا علي العريس نفسيا وتتاكدوا من ميوله بقدر المستطاع عشان متتصدمش يوم "الحق الشرعي.

أيتن عامر 

وأضافت: اي شخص يبرر التحرش او القتل او التعدي علي اي بني ادمه سواء مراته او اخته او حتي عدوته ايا كان السبب يستحق لقب "خنزير" بجداره وملهوش مكان في المجتمع، لا هو ولا اي ارهابي بيأيده، نقطه علي السطر يا مجتمع الجاهليه.

وتألقت سمية الخشاب في موسم الرياض السعودي بمسرحية “كازينو بديعة”، مع النجوم أحمد فتحي و ادوارد وعلاء مرسي إنجي وجدان، ، إيمي طلعت زكريا، علاء زينهم ،استعراضات عاطف عوض، وهي من تأليف أحمد الإبياري وإخراج طارق الأبياري.

وكشفت  سمية الخشاب عن سعادتها بالمشاركة فيه قائلة: أنا سعيدة إني ضمن هذه المنظمة، واشتقت للمسرح ورد الفعل الفوري من الجمهور أمامي، والمسرح أصعب أنواع الفنون وأرقاها، وسعيدة بالعودة له مع المؤلف أحمد الإبياري.

وكانت قالت سمية الخشاب لطلاب الثانوية العامة: نفسي تفهموا انه اللي بتاخدوه في المدارس والجامعات ده ملوش علاقة باللي هتشتغلوه خالص حتى لو نفس التخصص، فبلاش تاخدوا الإمتحانات والدرجات على نفسيتكم خالص عشان هتتصدموا بعد كده.. مش درجات اللي هتتحكم في حياتكم خالص. 

وتابعت، طلاب الثانوية العامة أحب أوجهلكم رسالة، مش حتة شهادة هتوقف حلمكم أو هتخليكم تحسوا أنكم فشلا. 

وأضافت سمية الخشاب: مهما سمعتوا أي كلام سلبي حتى لو من الأهل متاخدوش به، كل واحد يعمل اللي عليه وخلاص. 

تابع موقع تحيا مصر علي