عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد سعد بـBIGTIME: أنا خرمت وداني في وقت الحياة كانت مخرومة معايا

أحمد سعد
أحمد سعد

كشف المطرب أحمد سعد أسباب ارتداءه حلق وقميص شبك وتسبب له في أزمة كبيرة على السوشيال ميديا في حينها.

وقال أحمد سعد خلال مقابلته مع عمرو أديب وأصالة في بودكاست Big Time.:" أنا بحب اعرف الاستايلات في الموضة ولما ابتدت الدنيا تبقى في أحسن حال بفضل الله والأغاني تنجح بدأت أعمل زي باقي الناس، وسافرت إيطاليا وشوفت أعظم إستايليست في ميلانو، وطلبت منه يلبسني أحسن حاجة لي وجابلي تيشيرت الشبك ده وقالي هيولع الدنيا، وكملت الاستايل بلبس حلق، وانا خرمت وداني في وقت الحياة كانت مخرومة معي، ولكن الناس محبوش يشفوني في الحتة دي، وبعد ما الناس هجمت عليا الناس صحتني واعتذرت لهم أكتر من مرة".

وتابع: "طبعا اللي عملته كان غلط واعتذرت عنه، ولو البنات أحيانا بتعمل أشياء غريبة أنا عملت زي البنات".

أوضح أحمد سعد أنه فوجئ برد فعل الجمهور الفاتر تجاه إطلالته على المسرح بالقميص الشبك قائلا: "الشبك كان تريند، وقلت علشان آخد التريند كله على المفتاح أضرب الحلق، وطلعت على المسرح على أساس إن الفترة القادمة هيعملوا جلاليب شبك، لكن محصلش حاجة".

وكشف أحمد سعد عن أول من انتقد إطلالته الجديدة بقوله: "أول حاجة أم واحد صاحبي كلمتني، وقالت يخرب بيتك إيه اللي عملته ده يا واد، وقلت ست قديمة مش فاهمة الموضة، لكن نزلت لقيت الدنيا مقلوبة".

ووصف أحمد سعد تغير نظرته للتريند بعدها قائلا: "بقى عندي حاجة مهمة، إن التريند مهم لكن الناس هيقولوا عنك إيه".

يذكر أن أحمد سعد وأصالة تعاونا في أغنية "سبب فرحتي"، التي جاءت بمناسبة عيد الحب الشهر الماضي، وهي من كلمات محمد الشافعي، وألحان أحمد سعد.

وطرح أحمد سعد مؤخرا أغنية "يا مولانا" مع مطرب الراب الجوكر، عبر قناته الرسمية على موقع YouTube، وهي من كلمات الجوكر.

هند صبري: عندي هوس بالتفاصيل

حلت الفنانة هند صبري ضيفة على برنامج "ألبوم صور" مع إيناس سلامة الشواف على راديو إنرجي ٩٢.١، وقالت إن في حياتها تعرضت للصدمات من عده أشخاص ولكنها تعلمت الكثير.

هند صبري: عندي هوس بالتفاصيل

وعن الصور مع المعجبين قالت في تصريحاتها التي يرصدها موقع تحيا مصر: "بدأت  أحط نفسي مكان الجمهور واحيانا بضطر اضغط على نفسي علشان صورة مثلا حد طلبها و لا ارغب في ترك انطباع دائم عني عند اي حد ويكون سيء".

هند صبري

وقالت هند صبري ان خلال مشوارها الفني تعلمت الكثير، قائلة:"عندي هوس بالتفاصيل لانها هي اللي بتفرق في اي عمل عن الآخر واتعملت اني متمسكش باللي انا عايزاه واخذ كل الآراء والزوايا من أجل العمل".

هند صبري: بحن للأبيض والأسود لإن فيها ذكريات

وعن نظرتها للحياة قالت:"مفيش زاوية واحدة للحياة، الحياة مليانة بالتفاصيل ولازم  تشوف الصورة من اكثر من زاوية الحياة، ولازم يكون عندك مرونة لكل ال الآراء والزاويا ومن غير مرونة الدنيا بتكون صعبة".

وأكملت:"المبادىء في الحياة لا تقبل التجزأ يعني مينفعش يكون في اكتر من زاوية للكذب والخيانة".

وبسؤالها عن صور الأبيض والأسود، قالت: "بحن للأبيض والأسود لإن فيها ذكريات وتفاصيل كتيرة"، وكشفت عن اختيارها دائما للصور الجماعية في أي عمل قائلة: "كلنا بنحب الصورة الجماعية خاصة في اي عمل علشان  النجاح مش فردي".

هند صبري تتحدث عن غزة

وعن الفرق بين التصوير قديما وفي الوقت الحالي، قالت : "التصوير زمان كان لتخليد ذكري حلوة بس في الوقت الحالي التصوير بيكون فيه جزء ملهوش لازمة وبرا الكادر".

وختمت حديثها عن صور غزة، قائلة: "الصور اللي كنا بنشوفها من غزة هي صور لأول إبادة عرقية بتحصل على الهواء قدام العالم وللاسف العشرات الاف دفعوا الثمن بس ارواحهم خالدة ".

تابع موقع تحيا مصر علي