عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ريتا حرب: كل الرجالة خاينين وبيخافوا من الست القوية وطليقي مش بيصرف على بناته

ريتا حرب
ريتا حرب

حلت الفنانة اللبنانية ريتا حرب ضيفة على برنامج حبر سري والذي تقدمه الإعلامية اسماء ابراهيم على قناة القاهرة والناس، وتحدثت خلاله عن العديد من الأشياء الخاصة بحياتها الشخصية وعلاقتها بزوجها.

ريتا حرب: انا إنسانة بسيطة وورا الكاميرا ست بيت وبطبخ 

وقالت ريتا جرب خلال تصريحات رصدها موقع تحيا مصر، واصفة نفسها: انا إنسانة بسيطة جدا وورا الشاشة انا ست بيت وبطبخ، انا عندي مواهب عديدة وقدرت استثمرها وأوظفها صح وبحس نفسي في التمثيل اكتر.

ريتا حرب

 وعن عدم عملها في مصر، قالت ريتا حرب: اتعرض عليا أعمال كتير بس اتجوزت بدري وكان عندي اولاد صعب اسيبهم واسافر، وكمان اتعرض عليا شغل في سوريا ودول كتير ونفسي امثل مع يسرا ويحي الفخراني وأحمد السقا ونجوم مصريين كتير.

ريتا حرب: كل الرجالة خاينين 

وتحدثت ريتا حرب عن الخيانة، حيث قالت: بالمطلق كل الرجالة خاينين ولكن في خائن لبق بيعرف يخبي وفي خاين مفضوح، مشيرة إلى أن عدم زواجها يعود إلى شخصية الرجل الذي لا يتقبل امرأة قوية، موضحة: " متجوزتش تاني لأن الراجل بيخاف من الست القوية واللي بتشتغل ومسؤولة من نفسها بيحس بالتعب قصادها".

ريتا حرب 

وأكدت ريتا حرب: كلنا محتاجين راجل في حياتنا ولكن هو بيكون أسر كبير للحرية.

ريتا حرب: جوزي مش بيصرف على ولادي 

وعن طليقها، أشارت: طليقي مش بيصرف على بناته ولا بيشوفهم ولا بيتواصل معاهم على التليفون، ومش هقدر اتكلم عنه اكتر من كدة.

وأكدت: انا مش باخد قرار الانفصال بسرعة وبعلاقاتي رغم شخصيتي القوية انا إنسانة كتير حساسة وعندها قلب طيب وحنون وكتير بتأذي، وعندي انت ممكن تجرح فيا لانك صديقتي وبعطي فرصة وبسكت وبعبي ومهدله الطريق أنه هو اللي ينسحب مني مش انا اللي انسحب منه.

واعربت ريتا حرب عن سعادتها البالغة بحصولها على لقب ملكة جمال لبنان، مشيرا إلى أنها تحب المفاجآت الحلوة فقط، واكدت انها تحب صديقتها رابعة واي تصريح خاص بها بشأن هذه الفنانة فهو خاطيء.

وعن سبب عدم اظهار بناتها، فأشارت إلى أنها تخشى عليهم من الحسد وتخشى على حياتها أيضا ولكن لديها ابنتها الصغير تحب الظهور لكنها تتعلم خارج لبنان وابنة أخرى لا تحب الظهور.

تابع موقع تحيا مصر علي