عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

روحت شربت حشيش.. اعترافات جديدة للسائق المتهم بواقعة حبيبة الشماع

حبيبة الشماع
حبيبة الشماع

كواليس وتفاصيل جديدة في قضية فتاة الشروق حبيبة الشماع، حيث أدلى سائق أوبر المتهم بإعترافات تفصيلية خلال التحقيقات، قرر فيها بقيامه بتعاطي الحشيش بعد حادث حبيبة الشماع، ويرصد موقع تحيا مصر إعترافات المتهم سائق أوبر.

اعترافات جديدة من سائق أوبر المتهم بواقعة حبيبة الشماع

أدلى سائق أوبر المتهم في قضية فتاة الشروق حبيبة الشماع بإعترافات تفصيلية خلال تحقيقات النيابة مع في اتهامه بالشروع في خطف حبيبة الشماع، وحيازة مخدر الحشيش وقيادة سيارة تحت تأثير المخدر، كشف خلالهم ما حدث معه يوم الحادث.

وقال سائق أوبر المتهم في واقعة حبيبة الشماع فتاة الشروق، أنا بشرب حشيش تفاريح بس وكان معايا باقي سيجارة حشيش يوم الواقعة ولما روحت البيت شربتها، وعشان كنت خايف ومش عارف أعمل أيه وأنا قاعد في البيت بعد ما بعت لأوبر الشكوى وأني مش عارف أعمل ايه، وآخر مرة شربت فيها حشيش يوم الحادثة لما روحت لكن مكنتش سايق تحت تأثير المخدر.

سائق أوبر المتهم بواقعة حبيبة الشماع يكشف التفاصيل

وشرح سائق أوبر المتهم في واقعة حبيبة الشماع، أنا بشتغل سواق عند دكتور في القاهرة الجديدة، وفي أوقات الفراغ وايضا في طريقي من المنزل في أوسيم بالجيزة حتى منزل الدكتور كنت بشغل تطبيق أوبر لزيادة الدخل الشهري، وكنت بخرج الصبح من بيتي بالعربية واشغل التطبيق لحد ما أوصل للدكتور وأسيب عربيتي وبعدها أشتغل معاه بـ عربيته وبعدين أرجع أخد عربيتي في آخر اليوم من الفيلا.

وتابع سائق أوبر المتهم بقضية فتاة الشروق حبيبة الشماع، اللي حصل يوم الواقعة أني خرجت من البيت الصبح وروحت بيت الدكتور في القاهرة الجديدة وسبت عربيتي وروحت وصلت الدكتور مشوار بعربيته وبعدها سبته عند واحد صاحبه ورجعت مواصلات جبت عربيتي وفتحت التطبيق وساعتها جات لي رحلة من التجمع لـ الرحاب اللي كان فيها فتاة الشروق حبيبة الشماع.

سائق واقعة حبيبة الشماع يكشف تفاصيل الحادث

وأضاف سائق أوبر المتهم بقضية حبيبة الشماع، أنه وافق على الرحلة وقامت حبيبة الشماع بالركوب معه، وبمجرد ركوبها السيارة طلبت منه إغلاق صوت الراديو وفي الوقت ده كان مشغل إذاعة الرياضة وفعلا وطيت الصوت وبعدها حسيت أن الجو برد روحت قفلت زجاج السيارة، وساعتها حسيت أن ريحتي سجائر ورشيت برفان في العربية على هدومي عشان الريحة.

واستكمل سائق أوبر المتهم بقضية فتاة الشروق حبيبة الشماع، بعد ما رشيت البرفان لقيت حبيبة فتحت باب العربية ونطت منها على طريق السويس من غير ما أعملها حاجة، وساعتها كملت بالعربية وشوفتها في المراية بتتقلب على الطريق في الأرض لكن مفيش عربية خبطتها وساعتها خوفت أقف عشان محدش يتخانق معايا وخوفت من الناس.

تابع موقع تحيا مصر علي