عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رنا سماحة تتألق بـ 3 رباعيات في مسلسل رحيل

رنا سماحة وياسمين
رنا سماحة وياسمين صبري

أعلنت المطربة الشابة رنا سماحة عن مشاركتها في السباق الرمضاني 2024، من خلال غناء ثلاث رباعيات ضمن مسلسل "رحيل" للفنانة ياسمين صبري.

رنا سماحة تشارك في مسلسل رحيل

وكشفت رنا سماحة عبر صفحتها الرسمية على فيسبوك عن سعادتها بالمشاركة في المسلسل الذي يرصده تحيا مصر، موضحة أن الرباعيات الثلاث تحمل اسم "فداك، رحيل، بين طريقين". 

مسلسل رحيل 

أبطال مسلسل رحيل 

ويعد مسلسل "رحيل" بطولة ياسمين صبري، محمد كيلاني، أحمد صلاح حسني، أحمد بدير، أحمد صيام، عارفة عبد الرسول، عزت زين، حازم سمير، ومن تأليف محمد عبد المعطي، وإخراج محمد عبد السلام، ويتكون من 15 حلقة.

من جانبه، قالت رنا سماحة: مؤمنة إن الست ست والراجل راجل، ومش غلط الست تساعد زوجها لما يقع وتسنده، لكن سامر بيرفض ده تمامًا وعمري ما عرضت أساعد في حاجة وقبل.

وتابعت رنا سماحة، أنا أحب زوجي يغير عليا ومش بتضايق، والحمد لله إحنا متفاهمين في موضوع اللبس لأني مش بلبس أوفر.

تصريحات رنا سماحة

هذا وقالت رنا سماحه في برنامج Free time: كارمن من الناس القليلة اللي طلعت بيها من الوسط الفني وماعندهاش اي مشكلة انها تشاركك اي معلومة وانا بتمني ليها السعادة والتوفيق في حياتك .

وتابعت رنا سماحة، تامر حسني مثلي الأعلي من أول بدايته وبحترم رحلة نجاحه وغنا في فرحي ببلاش!

وتحدثت عن كلمات أغنيتها الجديدة  عامله عبيطة فقالت: من كلمات احمد حسن و الحان سامر ابو طالب وتوزيع خليل وشندي .

وجاءت كلمات الأغنية:  قاعدة وساكتة وباصه عليكم ..كاشفة وشوشكم وسط الزيطة فاهمة وسامعه وعارفة وقاريه عنيكم ..فاهمة الكل وعاملة عبيطة.

ولفتت رنا سماحة إلى أن الأغنية اتعملت للناس اللي بوشين في حياتنا واللى عاملين حبايبنا وهما قي الاخر من ورانا بيضربونا في ضهرنا وبيتكلموا علينا.

وأضاف زوج الفنانة رنا سماحة الملحن سامر أبو طالب: رنا مش بس مطربة جامدة لا هي كمان صديقتي الصدوقة وبعيد عن أنها زوجتي وأم أولادي أنا باخد رايها في كل حاجة .

وعن القضية الفلسطينية قالت: تخيل معايا كده الطفل اللي شاف أمه بتموت في حضنه واللي شاف أبوه بيموت قدامه واللي شاف أخوه واللي شاف أخته، وربنا نجاه ده لما يكبر هيعمل فيكم إيه؟، الجيل ده هيدوس عليكم بالجزم إن شاء الله، القضية عمرها ما هتموت.

تابع موقع تحيا مصر علي