عاجل
الجمعة 19 يوليو 2024 الموافق 13 محرم 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

سب وإلغاء المقلب ومحاولة صلح فاشلة.. أبرز لقطات حلقة حسن شاكوش وطليقته مع رامز جلال

ريم طارق
ريم طارق

شهدت حلقة مطرب المهرجانات حسن شاكوش وطليقته ريم طارق في برنامج رامز جاب من الآخر للفنان رامز جلال لقطات بارزة.

مقلب رامز جلال في حسن شاكوش وطليقته 

فشل رامز جلال في تنفيذ المقلب الذي يرصده تحيا مصر واستكمال الحلقة الخاصة بحسن شاكوش وطليقته ريم طارق كما أنه لم ينجح في الصلح بينهما، قائلًا: كان هدفنا من الحلقة أن ريم وحسن يتصالحوا ويتصافوا بس هي قررت تنهي الحلقة على كده.. وريم طارق: أنت متعرفش هو البني آدم دا اذاني ازاي.

رامز جلال يحاول الصلح بين حسن شاكوش وطليقته 

وتابع: بوظتولي الحلقة بس أنا كانت نيتي صافية أنكم تتصالحوا.

على الجانب الآخر، قال رامز جلال في لايف بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: المهرجان والغنوة الشعبي ده مش هيموت، الناس تعبت من كتر الاكتئاب، والأغاني اللى بتجيب الاكتئاب وملل والناس ما بتصدق تسمع أغنية شعبي ليا أو لأى مطرب شعبي زي حموبيكا وعمر كمال، وبيحبوا يسمعوا أغاني بتاعتنا عشان بنطلع الواحد من المود.

وتابع حسن شاكوش حديثه: أغاني المهرجانات وإن شاء الله مكملين في النجاح، والنجاح اللى إحنا قدمناه يشغلنا ويعيشنا 20 سنة قدام، بس إحنا مش آخرنا كده، إحنا عايزين نطّور ونجدد.

وكتب حسن شاكوش عن اختراق حسابه: مساء الخير وكل سنة وأنتم طيبين، للأسف في اختراق حصل على الصفحة هنا والشخص دا بدأ يبعت رسايل عشوائية للناس برقم حسن وممكن كمان يكون بتفاصيل شخصية، احنا أسفين لكل حد وصلتله رسالة والمشكلة دي خلاص قدرنا نسيطر عليها والحمد لله، أسفين جدا.

وتألق حسن شاكوش بأغنية قبلة الجيل من مسلسل العتاولة الذي يعرض حاليًا ضمن قائمة مسلسلات رمضان 2024، وجاءت الأغنية من كلمات محمود هلال، ألحان وتوزيع إسلام ساسو، ويعد مسلسل العتاولة، من بطولة أحمد السقا وطارق لطفي وباسم سمرة، زينة، ومي كساب، وحنان يوسف، وصلاح عبدالله، وسامي مغاوري، وميمي جمال، وغيرهم، وهو من تأليف هشام هلال، ومن إخراج أحمد خالد موسى.

تابع موقع تحيا مصر علي