عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ميدو: عواد لحد دلوقتي ميعرفش السنة اللي جاية هيكون فين وده واخد جزء كبير من تفكيره

ميدو وعواد
ميدو وعواد

أكد أحمد حسام ميدو نجم نادي الزمالك ومنتخب مصر السابق، أن يوجد أزمة فى مركز حراسة مرمي الفارس الأبيض بسبب متسوي محمد عواد حارس الفريق.

ويستعرض تحيا مصر، حديث أحمد حسام ميدو عن مستوي محمد عواد حارس مرمي الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك.

وكتب ميدو على حسابه الرسمي"إكس":" في أزمة حقيقية في مركز حراسة المرمى في نادي الزمالك الاخطاء اللي بيعملها عواد  مالهاش علاقة بمستواه الفني".

وتابع ميدو قائلاً:"لاني دربته قبل كده في الاسماعيلي وفي الوحده السعودي، وعارف كويس أن مستواه افضل بكثير من المستوى اللي بيقدمه دلوقتي مع الفريق".

ووأصل ميدو قائلاً:" مشكلة عواد الحقيقية انه لغاية دلوقتي محدش اتكلم معاه في تجديد عقده مع الزمالك وأن  السنه اللي جايه هيكون فين وده واخد جزء كبير من تفكيره ومن تركيزه".

وأختتم ميدو قائلاً:" هي دي شخصية عواد لازم يحس انه نمره واحد، وأن مستقبلة في أمان ساعتها هيتحول لحارس تاني خالص لو قرر الزمالك عدم التجديد لعواد فنصيحتي لـ جوميز لازم تشارك حارس مرمى تاني حتى لو ولد صغير لان استمرار الموقف كما هو عليه هيكلف الزمالك اسهل بطولة قارية ممكن يفوز بيها".

ميدو

موعد مباراة الزمالك ودريمز الغاني في كأس الكونفدرالية الأفريقية

تقام مباراة الزمالك ودريمز الغاني في ذهاب نصف نهائي كأس الاتحاد الأفريقي يوم الأحد 21 أبريل، وتقام مباراة الذهاب بمصر.

القناة الناقلة لمباراة الزمالك ودريمز الغاني في كأس الكونفدرالية

تبث مباراة الزمالك ودريمز الغاني عبر بي إن سبورتس 6 إتش دي وبتعليق علي محمد علي.

كأس الكونفدرالية الأفريقية

وهناك مواجهة آخرى في الدور نصف النهائي، ويلعب الفائز من مباراة اتحاد الجزائر وريفرز يونايتد النيجيري ضد الفائز من مباراة نهضة بركان المغربي وأوب سليم الليبي.

وتأهل نادي الزمالك للمرة الثالثة في تاريخه لنصف نهائي كأس الكونفدرالية الأفريقية، وفاز باللقب في عام 2019 مع المدرب السويسري كريستيان جروس.

وشهدت مباراة الزمالك ومودرن فيوتشر دقيقة حداد قبل بداية المباراة وذلك على وفاة محمد مدحت المعد البدني لنادي الزمالك وأيضا على وفاة والد مروان محسن لاعب نادي مودرن فيوتشر.

تابع موقع تحيا مصر علي