عاجل
الثلاثاء 28 مايو 2024 الموافق 20 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بسبب ارتفاع تكاليف حفلاته.. تامر حسني يقرر عقد مهرجان للاحتفال بالخريجين وبدء المواسم الدراسية

تامر حسني
تامر حسني

أعلن الفنان تامر حسني عن قيامه بعقد مهرجان سنوي تحت عنوان مهرجان تامر حسني للمدارس يضم 50 مدرسة للاحتفال بالخريجين وبدء المواسم الدراسية الجديدة، وذلك نظرًا لارتفاع تكاليف حفلاته التي قد تكون ثقيلة على بعض المدارس.

مهرجان تامر حسني للمدارس

وكتب تامر حسني في منشور يرصده موقع تحيا مصر عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام: عارف أن تكاليف حفلاتي بشكل وحجم المسرح وجميع المؤثرات البصرية الخاصة بشغلي ميقدرش عليها كتير من المدارس، فقررت اعمل مهرجان كل سنة، وفيه أقوى التجهيزات العالمية، يوم بجمع فيه ٥٠ مدرسة زي النهاردة ونحتفل معاهم وسميناه مهرجان تامر حسني للمدارس والمهرجان ده إهداء مني لكل تلاميذ وأساتذة ومدارس مصر العظيمة في يوم التخرج أو بدء الموسم الدراسي.

تامر حسني 

تامر حسني للجمهور: ياما فرحتوني وحبيت أردلكم الفرحة

وتابع: ياما فرحتوني بتعليقاتكم وبحضوركم أفلامي وسماع أغانيا عشان كده حبيت اردلكم الفرحة دي بطريقتي، وحفلة النهارده حقيقي من أجمل الحفلات اللي قدمتها على مدار مشواري  مليون مبروك لكل الشباب الخريجين وعقبال كل السنين وحتى للمناسبة دي عملت أغنية وهتنزل من الحفلة دي إن شاء الله على طول.. شكراً للنجم ماجد المصري وابنه المطرب الصاعد آدم المصري والمطربة الصاعدة دانيا الحريري، والنجمه رانيا منصور وابنتها نجمة المستقبل توانا والفنانة الصاعدة سارة هيثم، والطفل الجميل آسر أحمد والأستاذة أمايا واصدقائها اللي عملولي remix هاااايل، الحفلة عملها وحوش المسرح العربي اللي فخور أنهم من فريقي وليهم عندي بوست مخصوص على مجهودهم الخارق اللي حصل النهاردة  شكراً لكل الجمهور الكريم وإن شاء الله نتقابل السنة الجاية.

تامر حسني يحضر لعمل غنائي جديد

وسبق وأن حرص النجم تامر حسني على تشويق الجمهور والمتابعين لعمل غنائي جديد له، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

ونشر تامر حسني في المنشور الذي يرصده موقع تحيا مصر صورة له رفقة الجيتار، وعلق عليها قائلًا: "بقالي فترة ممسكتش الجيتار الحن بس بقالي ٦ ساعات قاعد كده بلف حوالين فكرة، هفضل وراها لحد ما اخلصها، نهاركم أحلى حاجة"، وقد حاز المنشور على إعجاب عدد كبير من الجمهور والمتابعين الذين أعربوا عن حماسهم لسماع الأغنية فور طرحها.

تابع موقع تحيا مصر علي