عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تفاصيل مسلسل 6 شهور لـ نور النبوي.. يخوض البطولة المطلقة لأول مرة

نور النبوي
نور النبوي

يخوض الفنان نور النبوي تجربة البطولة المطلقة في الدراما للمرة الأولى بـ مسلسل 6 شهور بطولة نور النبوي، والمقرر عرضه على منصة Watch it الأصلية بالتعاون مع أروما حيث يبدأ تصويره في منتصف الشهر المقبل.

صناع مسلسل 6 شهور بطولة نور النبوي

ومسلسل 6 شهور بطولة نور النبوي الذي يرصد تفاصيله تحيا مصر من تأليف عمرو أبو زيد وأحمد هشام ومن إخراج مصطفى صولي ومشرف عام مصطفى العوضي.

نور النبوي 

تفاصيل مسلسل 6 شهور بطولة نور النبوي 

وتصدر مسلسل 6 شهور بطولة نور النبوي تريند محرك البحث العالمي جوجل، رغبةً من الجمهور في معرفة تفاصيل العمل خاصًة وأنه البطولة المطلقة للفنان نور النبوي.

نور النبوي يتألق في مسلسل إمبراطورية ميم 

وشارك نور النبوي في السباق الرمضاني المنصرم بمسلسل إمبراطورية ميم وهو من بطولة خالد النبوي، حلا شيحة، نور النبوي، مايان السيد، نشوى مصطفى، إلهام صفي الدين، إيمان السيد، نورهان منصور، ليلى عز العرب، يارا عزمى، محمود حافظ، هاجر السراج، محمد محمود عبد العزيز، منى زاهر، آدم وهدان، سيناريو وحوار محمد سليمان عبدالمالك، وإخراج محمد سلامة، إنتاج شركة أروما للمنتج تامر مرتضى.

كواليس مسلسل إمبراطورية ميم 

وأشاد الجمهور بالعمل قائلًا: مسلسل امبراطورية ميم بقى جزء من يومي ومش متخيلة إنه ممكن يخلص انا عايزة عيلة مختار أبو المجد دي تبقى موجودة دايما بجد براڤو المخرج محمد سلامة إنه قدر يربط الناس بالمسلسل بالطريقة دي، مسلسل امبراطورية ميم من أكتر مسلسلات السنادي اللي طول ما انت بتتفرج بتحس إنك مبسوط لا في دوشة ولا صداع كل حاجة فيه معقولة وطالعة حلو وده كله بسبب مخرج المسلسل محمد سلامة اللي قدر يظبط كل عناصر المسلسل عشان يقدملنا التحفة دي، حبيت الهدوء والصورة الجميلة في مسلسل امبراطورية ميم بعد عن كل خناقات المسلسلات حتى الخناقات اللي فيه جميلة من غير تجاوز وبجد شكراً من قلبي للمخرج محمد سلامة على المسلسل المحترم ده.. الاخراج في مسلسل امبراطورية ميم بطل من أبطال المسلسل شكل البيت والكادرات اللي فيه وأداء الممثلين والمشاعر اللي بتوصلنا من غير أي مجهود كل ده يقولك إن في مخرج فاهم وواعي ورا كل ده اسمه محمد سلامة.. من أجمل مسلسلات رمضان السنه دي هو مسلسل امبراطورية ميم اللي في حتة لوحده مسلسل هادي ورايق وده كله بسبب المخرج الجميل محمد سلامة اللي مقدملنا لوحة فنية جميلة.

وتألق نور النبوي بفيلم الحريفة بطولة مجوعة من الشباب وعلى رأسهم نور النبوي وأحمد غزي، خالد الذهبي، الإعلامي أحمد حسام ميدو كممثل، سليم الترك، مغني المهرجانات كزبرة، والعمل من تأليف إياد صالح، وإخراج رؤوف السيد.

تابع موقع تحيا مصر علي